سرخط خبرهاسیاسی

تاکید نماینده سازمان ملل و سفرای اتحادیه اروپا و بریتانیا در عراق بر حمایت از معترضان

نماینده سازمان ملل، سفیر اتحادیه اروپا و بریتانیا در عراق با انتشار پیام‌هایی جداگانه حوادث خونین شب گذشته نجف اشرف را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد اتفاقات شب گذشته نجف و کشته و زخمی شدن شماری از معترضان را محکوم کرد.

پلاسخارت ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت‌بار و خونین شب گذشته نجف اشرف، خواستار تضمین حفاظت از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز در هر شرایطی شد.

در همین رابطه، «مارتین هوث»، سفیر اتحادیه اروپا در عراق نیز با ضمن درخواست برای مشخص‌سازی عاملین جنایت نجف، عنوان کرد: ارعاب و خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان به دست عناصر مسلح که منجر به کشته و زخمی شدن معترضان در نجف شد، امری غیر قابل قبول است و موجب تخریب هر گونه تلاشی برای پیشرفت سیاسی می شود.

سفیر بریتانیا هم با انتشار توئیتی اعلام کرد: «به علت خشونت شب گذشته در حق معترضان مسالمت‌جو دچار شوکه شدم، از جمله اولویت های دولت کنونی و آتی عراق پایان دادن به خشونت جاری و حفاظت از تظاهرات کنندگان مسالمت‌جو و بازخواست عاملین این جنایت از جمله گروه‌های مسلح قانون‌گریز است.»

شهر نجف اشرف شب گذشته شاهد اقدامات خشونت‌بار گروه‌های مسلح ناشناس بود که در نتیجه آن 11 نفر جان باخته و بیش از 30 نفر زخمی شدند.

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق در پی این اتفاق، دستور تشکیل کمیته تحقیق را صادر کرد.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا