خبر اولسیاسی

استاندار نجف: اوضاع در حال خارج شدن از کنترل است/ نخست‌وزیر شخصا در نجف حضور یابد/11 کشته در اتفاقات شب گذشته

استاندار نجف اشرف پس از حوادث خونبار شب گذشته با بیان اینکه اوضاع در حال خارج شدن از کنترل است، خواستار حضور شخص نخست‌وزیر در این استان شد.

میدل ایست نیوز: «لوی الیاسری»، استاندار نجف اشرف پس از حوادث خونبار شب گذشته با بیان اینکه اوضاع در حال خارج شدن از کنترل است، خواستار حضور شخص نخست‌وزیر در این استان شد.

در پیام استاندار نجف اشرف آمده است« از نخست وزیر محترم درخواست می کنیم شخصا در نجف اشرف حضور یابند، آنچه که از عصر دیروز تا بدین لحظه روی داد، اتفافاتی تاسف‌بار است که با ریخته شدن خون‌ها، حمل سلاح و عملیات ربایش و آتش زدن همراه بوده است، برادرانی که مسئولیت حفاظت از تظاهرات‌کنندگان و طرد عوامل نفوذی را برعهده داشتند با تظاهرات‌کنندگان به صورت مسلحانه درگیر شدند که منجر به جان باختن و زخمی شدن 117 نفر تاکنون شده است، این استان در حال خروج از کنترل بوده و نیازمند مداخله فوری دولت است.»

شب گذشته گروهی ناشناس با پوشاندن صورت خود و با در دست داشتن سلاح در خیابان‌های نجف حضور پیدا کرده و کنترل آن را به دست گرفتند، برخی از این افراد که سوار بر موتورسیکلت بودند به میدان‌های تحصن و تظاهرات حمله کردند.

در پی این اتفاقات «یاسین الیاسری»، وزیر کشور عراق شب گذشته برای بررسی پرونده امنیتی نجف وارد این استان شد، همزمان با حضور وی، منابع آگاه از ورود نیروهای اداره مبارزه با تروریسم به نجف برای بازگرداندن امنیت به این شهر خبر دادند.

در همین رابطه، یک منبع پزشکی در نجف اعلام کرد شمار قربانیان اتفاقات این استان در شب گذشته به 11 کشته رسیده است که اغلب آنها با اصابت گلوله جان خود را از دست داده اند.

در فیلم زیر، صحنه‌هایی از حضور افراد مسلح ناشناس در خیابان‌های نجف قابل مشاهده است:

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا