خبر اولسیاسی

تظاهرات در شهرهای مختلف عراق در تایید خطبه های مرجعیت عراق+فیلم و عکس

مردم در شهرهای بغداد، نجف، کربلا، ناصریه و بصره، بعد از خطبه های نماز جمعه و در تایید مرجعیت عالی عراق دست به تظاهرات زدند.

میدل ایست نیوز: مردم در شهرهای بغداد، نجف، کربلا، ناصریه و بصره، بعد از خطبه های نماز جمعه و در تایید مرجعیت عالی عراق دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن عکس آیت الله سیستانی، مرجع عالی عراق و شعار دادن بعد از خطبه های نماز جمعه و در تایید وی در مرکز تظاهرات در شهرهای بغداد، نجف، کربلا، ناصریه و بصره تجمع کردند.

در بغداد، مردم در میدان «التحریر» و در نجف، اقدام به شعار دادن و تظاهرات در تایید خطبه  مرجعیت عالی عراق کردند.

مردم کربلا نیز بعد از پایان خطبه های نماز جمعه و در تایید خطبه مرجعیت با شعار «سیستانی تاج سر ماست» و با در دست داشتن تصاویری از مرجعیت با مضمون «مرجعیت پشتوانه ما است» اقدام به تظاهرات کردند.

مردم ناصریه همچنین با شعار دادن « مرجعیت با ما است» تایید خود نسبت به خطبه های مرجعیت عراق را نشان دادند.

تظاهرات کنندگان بصره نیز با در دست داشتن تصاویر آیت الله سیستانی به سمت میدان «البحریة» بصره حرکت کردند.

مرجعیت عراق با اتخاذ موضع در حمایت از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و محکوم کردن خشونت و سرکوب آنها، پشتیبانی خود از تظاهرات کنندگان را اعلام کرد.

«قیس خزعلی»، دبیر کل عصائب اهل حق، نیز در واکنش به خطبه های مرجعیت و تایید آن گف: « با تاکید بسیار مرجعیت بر لزوم حفظ امنیت و تامین امنیت میدان های تظاهرات لازم شد تا فرمانده کل نیروهای مسلح به وظیفه خود در قالب تامین امنیت و بازگرداندن اقتدار کشور عمل کند.»

کربلا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا