خبر اولسیاسی

آمریکا معافیت عراق از تحریم واردات گاز و برق از ایران را تمدید می کند

برخی مقامات آمریکایی به عراق اعلام کردند که مدت معافیت این کشور از تحریم های ایران برای واردات گاز و برق از این کشور را تمدید می کنند.

میدل ایست نیوز: برخی مقامات آمریکایی به عراق اعلام کردند که مدت معافیت این کشور از تحریم های ایران برای واردات گاز و برق از این کشور را تمدید می کنند.

به گفته برخی مقامات عراقی، آمریکا در این هفته آمادگی خود را برای تمدید مدت معافیت از تحریم های ایران برای واردات مهم گاز و برق از ایران اعلام کرد و این اقدام می تواند یک آزمایش مهم در روابط میان بغداد واشنگتن باشد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که روابط میان آمریکا با ایران و عراق در ماه های گذشته در پی ترور سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و ابو مهدی المهندس معاون فرمانده حشد الشعبی را در خاک عراق تیره تر شده است.

معافیت قبلی آمریکا برای واردات گاز و برق از ایران در 13 فوریه 2020 منقضی می شود اما وزارت خارجه آمریکا قرار است به مدت سه ماه دیگر این معافیت را تمدید کند.

دولت آمریکا، ایران را از جهات مختلف تحریم کرده است به صورتی که این کشور نمی تواند گاز، برق و نفت خود را به هیچ یک از کشورهای جهان بفروشد اما از آنجایی که عراق وابستگی شدیدی به این واردات به خصوص در تابستان دارد آمریکا این کشور را از تحریم های ایران معاف کرده است و عراق می تواند گاز و برق ایران را وارد کند.

منبع
آسوشیدتس پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا