سرخط خبرهاسیاسی

موسکو در پاسخ به اتهام اردوغان: حملات روسیه و سوریه فقط علیه گروه های تروریستی است

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان اخیر اردوغان که روسیه و سوریه را به هدف قرار دادن غیر نظامیان متهم کرده بود، اعلام کرد که روسیه و سوریه فقط گروه های تروریستی را هدف قرار می دهند.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان اخیر «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه که روسیه و سوریه را به هدف قرار دادن غیر نظامیان متهم کرده بود، اعلام کرد که روسیه و سوریه فقط گروه های تروریستی را هدف قرار می دهند.

«ولادیمیر تارابرین»، رئیس بخش چالش ها و تهدید های جدید در وزارت امور خارجه روسیه گفت: «بارها به صورت شفاف اعلام کردیم که روسیه و نیروهای مسلح سوریه به غیر نظامیان حمله ای نداشتند. تمام حملات علیه گروه های تروریستی انجام می شود، همان هایی که با نظام قانونی سوریه می جنگند.»

در همین راستا،کاخ کرملین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ترکیه و روسیه طی تماس تلفنی درباره بحران سوریه و کاهش تنش در ادلب گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، رهبران دو کشور با اشاره به تداوم مذاکرات، وضعیت در منطقه کاهش تنش ادلب که درحال وخیم‌تر شدن است را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این بیانیه همچنین آمده است: در گفت‌وگوی تلفنی مذکور بر اهمیت اجرای کامل توافق سوچی میان ترکیه و روسیه در 17 سپتامبر 2018 تاکید شد. به این منظور تصمیم به افزایش دیدارهای مقامات مربوطه دو کشور گرفته شد.

رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که درباره روند کنونی ادلب با پوتین گفتگو کرده و آسیب وارده به نیروهای ترکیه  از سوی حکومت سوریه و روسیه را مورد بحث قرار داده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا