خبر اولسیاسی

ناتو: به زودی فعالیت خود در عراق را از سر خواهیم گرفت

ژنرال تود والترز، فرمانده نیروهای ناتو در اروپا اعلام کرد ناتو فعالیت‌های آموزشی خود در عراق را ظرف چند روز و یا چند هفته‌ آتی از سر خواهد گرفت.

میدل ایست نیوز: ژنرال تود والترز، فرمانده نیروهای ناتو در اروپا اعلام کرد ناتو فعالیت‌های آموزشی خود در عراق را ظرف چند روز و یا چند هفته‌ آتی از سر خواهد گرفت.

این ژنرال امریکایی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ تصریح کرد: «پیمان ناتو در تلاش است تا فعالیت هیات خود در عراق را که شامل 500 نظامی است، پس از دریافت ضمانت امنیتی از دولت بغداد از سر بگیرد.»

وی با بیان اینکه مقامات عراقی ظرف چند روز گذشته نامه‌ای در راستای تضمین امنیت نیروهای ناتو ارسال کرده اند، اظهار داشت: «پیمان ناتو سعی می کند فعالیت خود را در نزدیک ترین زمان ممکن آغاز کند اما تضمین امنیت نظامیان امری بسیار حائز اهمیت به شمار می رود.»

این سخنان در حالی مطرح می شود که وزرای کشورهای عضو ناتو با گسترش فعالیت این سازمان در عراق و تحویل‌گیری برخی از مسئولیت‌های ائتلاف بین المللی ضد داعش موافقت کرده اند.

فرمانده نیروهای ناتو در اروپا در پایان اظهار داشت: « اخبار مربوط به گسترش فعالیت ناتو تنها به اقدامات آموزشی و مستشاری محدود خواهد بود و این نیروها مسئولیتی درخصوص ورود به درگیری‌ها در اراضی عراق ندارند.»

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا