سرخط خبرهاسیاسی

تاکید «مسعود بارزانی» و «ایاد علاوی» بر اهمیت باقی ماندن ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق

رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق و رئس ائتلاف الوطنیه در دیدار با یکدیگر بر اهمیت باقی ماندن نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و تشکیل دولتی که نماینده همگان باشد، تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق و «ایاد علاوی»، رئیس ائتلاف الوطنیه در دیدار با یکدیگر بر اهمیت باقی ماندن نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و تشکیل دولتی که نماینده همگان باشد، تاکید کردند.

این دیدار که در دفتر بارزانی انجام شد، طرفین درباره تحولات اوضاع سیاسی عراق و منطقه و نیز تشکیل دولت انتقالی آتی رایزنی کردند، دو طرف همچنین در زمینه نیاز کشور به باقی ماندن نیروهای ائتلاف ضد داعش برای کمک به عراق در مقابله با خطر تروریسم به ویژه تحرکات اخیر داعش، اتفاق نظر داشتند.

بارزانی و علاوی همچنین تاکید کردند که عراق کشوری با قومیت‌ها و طیف‌های متعدد است و هیچ یک از طرف‌های سیاسی نمی تواند در تصمیمات سرنوشت‌ساز حاکمیتی و آینده کشور تک‌روی کند چرا که این امر، وحدت و صلح و ثبات اجتماعی را مورد تهدید قرار می دهد همچنین دولت جدید باید نماینده همه طیف‌های عراقی باشد و این طیف‌ها باید در تشکیل دولت حضور داشته باشند تا یکپارچگی ملی تحقق یابد و مطالبات تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و تحرکات مردمی جامه عمل بپوشد.

پارلمان عراق پیشتر با حضور اکثریت نمایندگان شیعی و غیبت اغلب نمایندگان اهل سنت و کُرد طرح غیرالزام‌آور خروج نظامیان خارجی از خاک این کشور را به تصویب رساند، طرحی که با مخالفت گروه‌های سیاسی کُرد و اهل سنت مواجه شده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا