سرخط خبرها

سازمان ملل متحد خواستار توقف تنش ها در ادلب سوریه شد

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد از سوریه، ترکیه و روسیه خواست تنش ها در ادلب را متوقف کنند تا شرایط برای ارسال کمک های بشر دوستانه به استان ادلب فراهم شود.

میدل ایست نیوز: «استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، سوریه، ترکیه و روسیه را به توقف تنش ها در «ادلب»، شمال غرب سوریه فراخواند.

وی هم چنین خواستار فراهم کردن شرایط برای رسیدن کمک های بشردوستانه به استان ادلب که اوضاع نابسامان شدیدی دارد، شد.

وی در ادامه افزود: «رسالت ما روشن و دقیق است، ما خواستار توقف تنش ها، و به دنبال راه هایی برای پایان درگیری ها هستیم تا آتش بس محقق شود، چرا که آتش بس به ما این اجازه را می دهد که کمک های بشر دوستانه خود را به ادلب برسانیم.»

به دنبال درگیری در ادلب شمال غرب سوریه، تنش‌ها میان ترکیه و روسیه از یک طرف و میان دولت آنکارا و دمشق از سوی دیگر شدت گرفته است.

پیش از این رجب طیب اردوغان، ارتش سوریه و روسیه را متهم کرد که غیر نظامیان در ادلب را هدف حمله خود قرار می دهند و اعلام کرد که کشورش نقض صلح در ادلب را نمی پذیرد.

از طرفی دیگر، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن تاکید بر اینکه سخنان مقامات ترکیه واقعیت ندارد، در پاسخ به اتهامات ترکیه اعلام کرد که کشورش ادعاها و اتهامات این چنینی از جانب ترکیه را نمی پذیرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا