سرخط خبرها

علی الحسینی عامل حمله به پایگاه K1 در کرکوک را اعلام کرد

«علی الحسینی» از فرماندهان حشد الشعبی، عامل حمله به پایگاه های آمریکایی در عراق از جمله پایگاه (K 1) آمریکا در استان کرکوک را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: «علی الحسینی»، از فرماندهان حشد الشعبی، امروز شنبه 15 فوریه  عامل حمله به پایگاه های آمریکایی در عراق از جمله پایگاه (K 1) آمریکا در استان کرکوک که پنجشنبه 13 فوریه هدف حمله قرار گرفت را اعلام کرد.

وی در مصاحبه ای با پایگاه خبری «بغداد الیوم»، گفت: «حمله به پایگاه های نظامی آمریکا در کشور از جمله پایگاه K 1 در کرکوک، یک نمایش آمریکایی و جزئی از بازی آنها برای ماندن در عراق، یا ایجاد بهانه برای متهم کردن حشد الشعبی است و این امری است که دو طرف در آن اختلاف نظری ندارند.»

وی در ادامه افزود: «حشد الشعبی نیازی به حمله به هیچ یک از پایگاه های آمریکایی ندارد زیرا مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی توسط پارلمان به تصویب رسیده است و دولت نیز در حال اجرای آن است. کسی که به نیروهای آمریکایی حمله می کند داعش است که دست پرورده خود آمریکا است چرا که آمریکا خود هر گونه که می خواهد آنها را هدایت می کند و حمله به پایگاه های نظامی نیز سناریو دیگری در خاک عراق است.»

پیشتر واحد اطلاع رسانی امنیتی پنجشنبه 13 فوریه اعلام کرده بود یک موشک به پایگاهK 1 در استان کرکوک اصابت کرده است.

این حمله هیچ خسارتی نداشته است و نیروهای امنیتی در پی بررسی عاملان این حمله یک پایگاه با 11 موشک پیدا کردند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا