خبر اولسیاسی

وزارت دفاع عراق: مأموریت نیروهای ناتو در عراق صرفا آموزش نیروهای عراقی است

سخنگوی وزارت دفاع عراق، تاکید کرد فعالیت هیئت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق صرفاً آموزش نیروهای عراقی است.

میدل ایست نیوز: سرتیپ «یحیی رسول»، سخنگوی وزارت دفاع عراق، تاکید کرد فعالیت هیئت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق صرفاً آموزش نیروهای عراقی است.

او گفت که ماموریت نیروهای ناتو با نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق متفاوت است و این نیروها صرفاً مسئول آموزش نیروهای عراقی بر اساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده دو جانبه هستند.

وی تاکید کرد که در حال حاضر همه نیروهای فعال در میدان های عملیات عراقی هستند و ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش، حضوری در این عملیات ندارد.

به گفته وی مرزهای عراق و سوریه هر روز شاهد عملیاتی علیه تروریست ها با حضور نیروی هوایی عراق است.

سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که این کشور مجهز به پهپاد و دورربین‌های ماورای بنفش و امکانات اطلاعاتی بزرگی است که می تواند به روند جنگ با تروریسم ادامه دهد.

پیش از این سخنگوی نظامی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرده بود که اعضای عراقی در حال مذاکره با سازمان ناتو برای توسعه همکاری‌های دوجانبه هستند.

روز پنجشنبه «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو اعلام کرد دولت عراق با انجام برخی از ماموریت‌های ناتو در زمینه آموزش نیروهای عراقی موافقت کرده است.

استولتنبرگ در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: «دولت عراق تاکید کرده است که تمایل دارد ناتو به ماموریت خود در زمینه آموزش و شکل‌دهی به نیروهای عراقی ادامه دهد.»

دبیرکل ناتو در پایان اظهار داشت: «شمار نیروهای ناتو که به عراق اعزام خواهند شد و نیز جزئیات فعالیت آموزشی این نیروها در نشست روز جمعه مونیخ در حاشیه نشست امنیتی مورد رایزنی قرار خواهد گرفت.»

در همین رابطه، «مارک اسپر»، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا از توافق پنتاگون با سازمان ناتو برای انجام عملیات‌ در عراق خبر داد.

اسپر در کنفرانس مطبوعاتی که در بروکسل ترتیب داده شده بود، گفت: «با ناتو بر سر توسعه عملیات در عراق به توافق رسیدیم.»

منبع
خبرگزاری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا