سرخط خبرها

اردوغان: وضعیت ادلب تنها با عقب‌نشینی نیروهای دولتی سوریه حل می‌شود

رجب طیب اردوغان تاکید کرده است تا زمان پاکسازی سوریه از سازمان‌های تروریستی و حکومت (سوریه) ما آرام نخواهیم نشست.

میدل ایست نیوز: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه گفت که وضعیت پیش آمده در استان ادلب در شمال غربی سوریه تنها در صورت عقب‌نشینی ارتش سوریه از این استان و بازگشت به مرزهای تعیین شده در توافق سال ۲۰۱۸ ترکیه و روسیه حل خواهد شد.

روسیه و ترکیه در سال ۲۰۱۸ در سوچی توافق کردند که منطقه عاری از تنش در استان ادلب ایجاد شود. اما در ماه‌های اخیر نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی نیروهای روسیه عملیات گسترده‌ای در این استان علیه شورشیان مخالف حکومت بشار اسد آغاز کرده‌اند.

رجب طیب اردوغان تهدید کرده است چنانچه نیروهای دولتی سوریه از مناطقی که به تازگی تصرف کرده اند عقب نشینی نکنند، ارتش ترکیه تا پایان ماه جاری فوریه (دو هفته دیگر) خود وارد عمل خواهد شد.

رئیس جمهوری ترکیه گفته است، ما علاقه‌مندیم این اقدام را با حمایت دوستان خود انجام دهیم. اگر قرار باشد از مسیر سخت این کار را انجام بدهیم، ما آماده‌ایم.

رجب طیب اردوغان تاکید کرده است تا زمان پاکسازی سوریه از سازمان‌های تروریستی و حکومت (سوریه) ما آرام نخواهیم نشست.

طی هفته‌های اخیر شماری از نظامیان ترکیه بر اثر گلوله‌باران مواضع آنها توسط نیروهای دولتی سوریه کشته شده‌اند. ترکیه که حامی برخی از گروههای شورشی مستقر در ناحیه ادلب است به این حملات پاسخ داده است.

در مقابل روسیه ترکیه را متهم کرد که توافق با مسکو برای منفعل کردن شورشیان در ناحیه ادلب را نقض کرده و حملات به نیروهای روسیه و سوریه در این منطقه ادامه دارد.

نیروهای دولتی سوریه و شبه نظامیان مورد حمایت ایران در ادلب که آخرین منطقه تحت کنترل شورشیان است در حال پیشروی هستند.

در ماه جاری ترکیه حداقل پنج هزار نیروی تازه نفس، خودروهای زرهی، تانک و تجهیزات رادار به مواضع خود در ادلب اعزام کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا