سرخط خبرها

مصر ده ها شهروند داعشی خود را از عراق و سوریه تحویل گرفت

این افراد بر اساس توافقات دولت مصر با دولت های عراق و سوریه تحویل مصر داده شده و گروهی از آنها اخیراً در صحرای سینا اعدام شده اند.

میدل ایست نیوز: منابع بلندپایه مصری خبر دادند که قاهره اخیراً شماری از شهروندان خود را که در قالب رزمندگان گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه فعالیت می کردند تحویل گرفته است.

بر اساس این گزارش این افراد بر اساس توافقات دولت مصر با دولت های عراق و سوریه تحویل مصر داده شده و گروهی از آنها اخیراً در صحرای سینا اعدام شده اند.

این منابع تاکید کرده‌اند شمار این افراد ده ها تن بوده که در عراق با داعش همکاری کرده و در سوریه با گروه های مسلح ضد حکومتی همکاری می کرده اند.

این گزارش افزوده که این افراد پس از تحویل گرفته شدن توسط قاهره تحت بازجویی های طولانی قرار گرفته‌اند و از این که تحویل مصر داده شده اند خبر نداشته اند.

این منابع افزودند که در بازجویی ها از این افراد نحوه خروج شان از خاک مصر و اینکه چه کسی مسئول جذب آنها بوده و نیز جزئیات فعالیت های آنها در گروه داعش بررسی شده است.

به گفته منابع تحویل این افراد پس از دیدارهای مکرر هیئت‌های امنیتی مصری با دستگاه های امنیت ملی و اطلاعات سوریه و عراق انجام شده است.

فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق در ژوئیه ماه گذشته در دیدار با عباس کامل رئیس دستگاه استخبارات مصر توافق نامه امنیتی با این کشور امضا کرد که به موجب آن مصر  متعهد به تحویل گرفتن شهروندان داعشی خود شده بود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا