سرخط خبرهاسیاسی

کابینه وزرای دولت محمد علاوی پس از بررسی در هیأت بازپرسی و عدالت، طی دو روز آینده اعلام می شود

«ندی شاکر جودت»، نماینده ائتلاف نصر در پارلمان عراق اعلام کرد که محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید عراق کابینه پیشنهادی خود را برای بررسی و دقت بیشتر به هیأت بازپرسی و عدالت فرستاده است.

میدل ایست نیوز: «ندی شاکر جودت»، نماینده ائتلاف نصر در پارلمان عراق امروز 16 ژانویه اعلام کرد که محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید عراق کابینه پیشنهادی خود را برای بررسی و دقت بیشتر به هیأت بازپرسی و عدالت فرستاده است.

وی در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم»، گفت: «کابینه پیشنهادی دولت جدید 5 وزیر زن دارد و همه وزرا مستقل و غیر حزبی هستند، اما علاوی برای بررسی رزومه کاری آنها، فهرست نامزدها را برای هیأت بازپرسی و عدالت ارسال کرد و طی دو روز آینده برای رای اعتماد به پارلمان خواهد داد.»

پیشتر محمد توفیق علاوی شنبه 15 ژانویه اعلام کرده بود که موعد رای اعتماد به کابینه پیشنهادی وی نزدیک است.

وی در توئیتی در همین راستا گفت: «به مرحله تاریخی تکمیل کابینه وزرای دولت جدید متشکل از شایستگان و بی طرفان بدون هر گونه دخالت سیاسی نزدیک شدیم.»

وی ضمن امیدواری از اینکه اسامی پیشنهادی وزرا در پارلمان رای اعتماد کسب کند گفت در هفته آینده اسامی وزرا به دور از شایعات و افشاگری ها اعلام می شود.

گفتنی است، هیأت بازپرسی و عدالت در 13 ژانویه ساز و کار بررسی اسامی وزرا و مناصب دیگر در کشور را اعلام کرد.

«باسم البدری»، رئیس هیأت بازپرسی و عدالت اعلام کرد که ساز و کار بررسی اسامی وزرای پیشنهادی و مناصب دیگر در کشور از طریق مکاتبات اداری با مقامات رسمی مرتبط انجام می شود.

وی هم چنین در ادامه افزود: «هیچ فرقی در عملیات بازرسی در میان مناصب عالی از جمله دولت و پارلمان  وجود ندارد و مدت زمان بررسی اسامی مختلف است زیرا برخی مناصب عالی نیازمند برخی اقدامات است.»

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا