سرخط خبرهاسیاسی

نشست قریب‌الوقوع «محمد توفیق علاوی» با رهبران فراکسیون‌های سیاسی برای معرفی وزرای پیشنهادی

«علی غلام اللامی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف سائرون از نشست امروز «محمد توفیق علاوی»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه این کشور با رهبران فراکسیون‌های سیاسی برای مطرح کردن اسامی نامزدها و ارائه بیوگرافی آنها خبر داد.

میدل ایست نیوز: «علی غلام اللامی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف سائرون از نشست امروز «محمد توفیق علاوی»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه این کشور با رهبران فراکسیون‌های سیاسی برای مطرح کردن اسامی نامزدها و ارائه بیوگرافی آنها خبر داد.

اللامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «علاوی امروز اسامی وزرای پیشنهادی و بیوگرافی آنها را در نشست مشترک با رهبران فراکسیون‌ها مطرح خواهد کرد تا اعضای پارلمان بتوانند با نامزدهای پیشنهادی آشنا شوند.»

وی با بیان اینکه احتمال می دهیم تکلیف کابینه علاوی در هفته جاری مشخص شود، اظهار داشت: «علاوی وزرای پیشنهادی خود را از میان افراد حزبی و کسانی که احزاب می خواستند بر وی تحمیل کنند، انتخاب نکرده است. وی 19 وزیر را برای کسب رای اعتماد به پارلمان معرفی خواهد کرد و احتمالا نامزد وزارتخانه‌ دارایی، شهرسازی و وزراتخانه‌ای دیگر به وقت دیگر موکول شود.»

در همین رابطه، «ریاض المسعودی»، دیگر عضو ائتلاف سائرون پیشتر اعلام کرده بود که علاوی به احتمال زیاد، کابینه را به صورت ناقص معرفی خواهد کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا