اقتصادیسرخط خبرها

وزارت برنامه ریزی عراق: توافقنامه امضا شده با چین برای اجرای طرح های جدیدی در همه استان ها است

وزارت برنامه ریزی عراق، تاکید کرد که توافقنامه امضا شده با چین شامل اجرای طرح های جدیدی در همه استان های عراق است و ارتباطی با طرح های متوقف شده ندارد.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه ریزی عراق امروز (دوشنبه 17 ژانویه) تاکید کرد که توافقنامه امضا شده با چین شامل اجرای طرح های جدیدی در همه استان های عراق است و ارتباطی با طرح های متوقف شده ندارد.

«عبدالزهره الهنداوی»، سخنگوی رسمی وزارت برنامه ریزی عراق در این رابطه گفت: «توافق با چین هیچ ارتباطی با سرمایه گذاری برای طرح های متوقف شده ندارد بلکه توافقی برای اجرای طرح های جدیدی در همه استان های کشور است.»

وی در ادامه سخنانش افزود: « توافقنامه امضا شده با چین برای اجرای طرح های جدید از جمله بندر فاو و طرح های مربوط به بهداشت، آموزش و مسکن است.»

وی ادامه داد: «نزدیک به 4 هزار طرح در کشور در نتیجه کمبود اعتبارات مالی این طرح ها متوقف شده است که وزارت برنامه ریزی در پی از سرگیری این طرح ها است.

سخنگوی رسمی وزارت برنامه ریزی هم چنین اشاره کرد که برنامه وزارت علاوه بر طرح های مربوط به زیر ساخت ها، مدارس و طرح های بهداشتی، بر روی طرح های خدماتی تمرکز دارد.

گفتنی است که دفتر نخست وزیری عراق پیشتر دستور داد که توافقنامه عراق و چین برای بازنگری در اطلاعات مربوط به طرح ها یا اضافه کردن طرح های دیگر پیگیری شود.

وزارت برنامه ریزی به همه وزارت خانه ها و استان داری ها دستور داد که طرح های زیر ساختی اساسی مرتبط را با جزئیات دقیق از جمله طرح مدارس، بیمارستان ها، طرح های راه و شهرسازی، خدمات آب و فاضلاب و هر طرح مرتبط دیگر را پیگیری کنند و جواب آن را طی 15 روز از تاریخ ارسال نامه در 8 ژانویه 2020 ارسال کنند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا