سرخط خبرها

وعده‌های امریکا به مصر و اتیوپی برای امضای توافق سد النهضة

منابع آگاه اعلام کردند هیات مصری مسئول در مذاکرات «سد النهضة» وعده‌هایی را از طرف امریکایی برای پایان دادن به توافقات مربوط به این سد دریافت کرده است.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه اعلام کردند هیات مصری مسئول در مذاکرات «سد النهضة» وعده‌هایی را از طرف امریکایی برای پایان دادن به توافقات مربوط به این سد دریافت کرده است.

منابع آگاه در وزارتخانه منابع آب مصر در گفت‌وگو با الخلیج الجدید تصریح کردند: «وزارت خزانه‌داری امریکا با همکاری بانک جهانی ایستگاه‌های بزرگ آب شیرین‌کن در اختیار دولت مصر قرار خواهند داد تا این چنین کمبود حقابه مصر از رود نیل جبران شود.»

حقابه سالانه مصر از رود نیل 55 میلیارد مترمکعب است اما طی مذاکرات جاری که با اشراف ایالات متحده امریکا میان کشورهای مصر، سودان و اتیوپی در حال برگزاری است، سهم مصر به 40 میلیارد مترمکعب آب کاهش یافته است.

کمیته فنی سه کشور مصر، سودان و اتیوپی که با حضور نمایندگان بانک جهانی و وزارت خزانه‌داری امریکا طی ماه‌های گذشته نشست‌هایی در امریکا برگزار کرده است.

در همین رابطه، منابع مذکور همچنین اعلام کردند مقامات امریکایی همچنین دستگاه مولد برق بسیار بزرگی را هم در اختیار طرف اتیوپی قرار خواهد داد تا طرف‌های مذاکره‌کننده توافق مذکور را امضا کنند.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا