خبر اولسرخط خبرها

ایران تسهیلات ورود برای شهروندان عراقی را تمدید کرد

در راستای تحکیم پیوندهای دوستی و برادری میان دو ملت و دولت‌های ایران و عراق و نیز تردد آسان‌تر اتباع دو کشور تسهیلات ویژه تردد اتباع عراقی در ایران تمدید شد.

میدل ایست نیوز: کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد  امروز (چهارشنبه 19 فوریه) اعلام کرد که در راستای تحکیم پیوندهای دوستی و برادری میان دو ملت و دولت‌های ایران و عراق و نیز تردد آسان‌تر اتباع دو کشور تسهیلات ویژه تردد اتباع عراقی در ایران تمدید شد.

«موسی علیزاده طباطبایی» در مصاحبه با ایرنا گفت که بر این اساس از ششم اسفند ۹۸ تا چهارم خرداد ۹۹ به مدت سه ماه مُهر ورودی پلیس گذرنامه مستقر در مبادی ورودی به خاک جمهوری اسلامی ایران برای عراقی ها به منزله روادید یا مدت اقامت یک ماهه تلقی خواهد شد و نیازی به دریافت روادید در این بازه زمانی نخواهد بود.

وی یادآور شد: از آنجا که در گذشته، این تسهیلات با استقبال چشمگیر مردم دو کشور رو به رو شد، کوشش های بسیاری صورت گرفت تا بار دیگر به صورت یکجانبه از سوی جمهوری اسلامی ایران، این تسهیلات تمدید شود.

طباطبایی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دو کشور در آینده نزدیک لغو کامل روادید برای اتباع دو کشور نهایی و اجرایی شود که این مهم به یقین گام بسیار مهمی در مسیر تردد آسان و افزایش هم افزایی و تعاملات دو کشور و تحکیم پیوندهای میان آنان خواهد بود.

در همین حال امروز وزارت کشور عراق نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که از بیست و پنجم فوریه تا بیست و پنجم ماه مه میلادی (ششم اسفند ۹۸ تا چهارم خرداد ۹۹) مهر ورودی در گذرنامه اتباع ایرانی به منزله روادید یک ماهه خواهد بود.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا