خبر اولسرخط خبرها

دیدار معاون وزیر خارجه امریکا با سران سیاسی عراق

سفارت ایالات متحده در بغداد با صدور بیانیه ای از سفر «دیوید شینکر» معاون وزیر خارجه امریکا در امور خاور نزدیک به بغداد در ۱۸ فوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: سفارت ایالات متحده در بغداد با صدور بیانیه ای از سفر «دیوید شینکر» معاون وزیر خارجه امریکا در امور خاور نزدیک به بغداد در ۱۸ فوریه خبر داد.

بر اساس این بیانیه شینکر در دیدارهای جداگانه با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مستعفی عراق، «برهم صالح»، رئیس جمهور، و محمد الحلبوسی، رئیس مجلس بر اهمیت روابط دو کشور و ادامه همکاری ها برای حمایت از عراق با ثبات و شکوفا و دموکراتیک تاکید کرد.

این بیانیه همچنین خبر داد که شینکر حملات پی در پی به تظاهرات‌کنندگان مسالمت جو را که از حق قانونی خود در آزادی بیان و مطالبه اصلاحات سیاسی و اقتصادی استفاده می کنند به شدت محکوم کرده و از دولت عراق خواسته است که این اقدامات جنایتکارانه را متوقف کند و عاملان آن را به عدالت بسپارد.

بر اساس این بیانیه معاون وزیر خارجه آمریکا بر حمایت این کشور از حقوق دموکراتیک شهروندان عراقی در آزادی بیان و آزادی تجمعات مسالمت آمیز تاکید کرده است.

او همچنین تأکید کرده که ایالات متحده به نقش مهم و دائمی مرجعیت در عراق احترام بسیار می گذارد.

این بیانیه افزوده که شینکر در دیدار با مقامات عراقی تاکید کرده که شراکت قدرتمند با نیروهای امنیتی عراق که حاکمیت ارضی عراق را تضمین کند و هدف مشترک را که نابودی گروه تروریستی داعش است تحقق بخشند از نظر ایالات متحده اهمیت بسیاری دارد.

این سفر در حالی انجام شده که خبرگزاری «فرانس پرس» پیش از این از تیرگی روابط عراق و امریکا و افزایش فشارهای اقتصادی امریکا بر عراق جهت دور کردن این کشور از ایران خبر داده بود.

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا