خبر اول

چهار مصوبه وزارت بهداشت عراق در پی بروز بيماري کرونا در ایران: ورود همه شهروندان ایرانی از همه گذرگاه ها به عراق ممنوع شد

در پي بروز بيماري كرونا در ايران، وزارت بهداشت عراق دستورات مهمي را صادر كرد.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی ثبت ۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایران که از جمله شامل جان باختن دو شهروند شده و نیز تدابیر اتخاذ شده در ایران تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس به مدت دو هفته کمیته بحران در وزارت بهداشت به ریاست وزیر بهداشت تشکیل جلسه داده و پس از بررسی‌های لازم تصمیمات در این باره گرفته است.

در این بیانیه آمده که با توجه به حجم بالای تردد شهروندان دو کشور به مناسبت زيارت های دینی و دشواری اجرای تدابیر بهداشتی از جمله قرنطینه این افراد و همچنین با توجه به وضعیت خاص عراق و دشوار بودن کنترل بیماری در صورت ورود آن به خاک عراق این وزارتخانه چهار تصمیم در این باره گرفته است.

این مصوبات بر اساس این بیانیه ممنوعیت ورود همه مسافران از جمهوری اسلامی ایران به خاک عراق از همه گذرگاه های مرزی تا اطلاع ثانوی بجز هیئت های دیپلماتیکی که تحت بررسی های بهداشتی لازم قرار گرفته باشند است.

در این بیانیه تاکید شده که شهروندان عراقی که در حال حاضر در ایران به سر می برند از این ممنوعیت مستثنا هستند به شرط آنکه پس از ورود در ۱۴ روز قرنطینه قرار بگیرد.

در این بیانیه همچنین بر لزوم ممنوعیت سفر همه شهروندان عراقی به خاک ایران تا اطلاع ثانوی به استثنا هیئت های دیپلماتیک تاکید شده است.

چهارمين مصوبه این وزارتخانه قرنطینه شهروندان عراقی در سکونتگاه های شان از جانب تیم‌های بهداشتی تشکیل شده برای برای موضوع است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا