خبر اول

ممنوعیت ورود شهروندان ایرانی به عراق به مدت 3 روز

سازمان گذرگاه های مرزی عراق بر ممنوعیت ورود شهروندان ایرانی به خاک این کشور به مدت سه روز تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان گذرگاه های مرزی عراق بر ممنوعیت ورود شهروندان ایرانی به خاک این کشور به مدت سه روز تاکید کرد.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای رسمی تاکید کرد عمر الوائلی رئیس سازمان گذرگاههای مرزی عراق در نشست کمیته وزارتی مربوط به تدارکات لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در عراق حضور داشته است.

در این بیانیه ممنوعیت ورود مسافران ایرانی به مدت سه روز از همه گذرگاه‌های مرزی کشور به استثنای هیئت های دیپلماتیک و مسافران عراقی که به عراق بر می گردند از مصوبات این جلسه اعلام شده است.

این بیانیه افزوده دستورالعمل لازم برای اجرای این مصوبه به همه گذرگاههای مرزی ابلاغ شده است.

پیش از این وزارت بهداشت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی ثبت ۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایران که از جمله شامل جان باختن دو شهروند شده و نیز تدابیر اتخاذ شده در ایران تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس به مدت دو هفته کمیته بحران در وزارت بهداشت به ریاست وزیر بهداشت تشکیل جلسه داده و پس از بررسی‌های لازم تصمیمات در این باره گرفته است.

در این بیانیه آمده که با توجه به حجم بالای تردد شهروندان دو کشور به مناسبت زيارت های دینی و دشواری اجرای تدابیر بهداشتی از جمله قرنطینه این افراد و همچنین با توجه به وضعیت خاص عراق و دشوار بودن کنترل بیماری در صورت ورود آن به خاک عراق این وزارتخانه چهار تصمیم در این باره گرفته است.

این مصوبات بر اساس این بیانیه ممنوعیت ورود همه مسافران از جمهوری اسلامی ایران به خاک عراق از همه گذرگاه های مرزی تا اطلاع ثانوی بجز هیئت های دیپلماتیکی که تحت بررسی های بهداشتی لازم قرار گرفته باشند است.

منبع
خبرگزاری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا