سرخط خبرها

عربستان سفر شهروندانش به ایران را ممنوع کرد

مقامات عربستان سعودی در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، شهروندان عربستان و اتباع خارجی مقیم این کشور را از سفر به ایران منع کردند.

میدل ایست نیوز: مقامات عربستان سعودی در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، شهروندان عربستان و اتباع خارجی مقیم این کشور را از سفر به ایران منع کردند.

هرچند پیش از این ممنوعیت سفر به ایران در عربستان وجود داشته اما با شیوع ویروس کرونا آنها بار دیگر این موضوع را مطرح کردند.

مقامات این کشور علاوه بر این، ورود شهروندان حاضر در ایران به عربستان را ممنوع کردند. این شهروندان 14 روز پس از ترک ایران اجازه ورود به خاک عربستان را خواهند داشت.

بدر القرینی، سخنگوی مدیریت امور گذرنامه عربستان سعودی اعلام کرد: تمام شهروندانی که ممنوعیت سفر به ایران را نقض کنند، 14 روز در قرنطینه به سر خواهند برد.

وی افزود: کسانی هم که اقامت عربستان را دارند در صورتی که موضوع ممنوعیت سفر به ایران را رعایت نکرده و به این کشور سفر کنند اجازه ورود به عربستان به آنها داده نخواهد شد.

در ایران چهار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و تعداد مبتلایان به این ویروس نیز 18 نفر اعلام شده که در پی آن، کویت و عراق پروازهای رفت و برگشت خود به ایران را متوقف کردند.

روز گذشته کویت و عراق نیز محدودیت هایی در سفر شهروندان ایرانی به کشورهایشا اعمال کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا