سرخط خبرهاسیاسی

ایندیپندنت: رئیس موساد در سفر اخیر به قطر درخواست ملاقات با «خالد مشعل» را مطرح کرد

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که «یوسی کوهن»، رئیس دستگاه موساد اسرائیل برای تضمین تداوم حمایت‌های مالی قطر از نوار غزه در پنجم فوریه به دوحه سفر کرده است.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که «یوسی کوهن»، رئیس دستگاه موساد اسرائیل برای تضمین تداوم حمایت‌های مالی قطر از نوار غزه در پنجم فوریه به دوحه سفر کرده است.

ایندی‌پندنت عربی به نقل از یک منبع بلندپایه اسرائیلی نوشت: «رئیس موساد در سفر به دوحه درخواست ملاقات با خالد مشعل، رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس و دیگر رهبران این جنبش که در قطر اقامت دارند، را مطرح کرد اما این ملاقات بنا به دلایلی انجام نشد و طبق اطلاعات به بیرون درز کرده، کوهن در دبی با شهروند اسرائیلی مقیم قطر دیدار کرد. منبع مذکور از افشای هویت این شخص خودداری کرد.»

در همین رابطه، جنبش حماس هر گونه برنامه‌ای برای انجام این ملاقات را تکذیب و دولت قطر نیز تاکید کرد که به اخبار مطرح شده در رسانه‌ها واکنشی نشان نخواهد داد.

پایگاه خبری اسرائیلی «والا» در همین باره نوشت: کوهن و فرمانده جبهه جنوبی ارتش اسرائیل در تاریخ مذکور به مدت 24 ساعت در دوحه توقف داشتند و در این مدت با محمد العمادی، فرستاده ویژه قطر در امور غزه و محمد بن احمد المسند، مشاور امنیت ملی امیر این کشور دیدار و درباره تداوم حمایت مالی دوحه از غزه گفت‌وگو کردند.

در همین ارتباط، مقامات دوحه روز جمعه گذشته اعلام کردند که حمایت مالی از غزه را افزایش خواهند داد تا فشار معیشتی این منطقه کاهش یابد.

قطر از سال 2012 میلادی بیش از یک میلیارد دلار با موافقت مقامات اسرائیلی به غزه کمک مالی کرده است.

منبع
ایندی‌پندنت عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا