سرخط خبرهاسیاسی

فراکسیون صادقون: رای اعتماد به دولت علاوی در گرو اخراج نظامیان امریکایی و تقویت جایگاه الحشد الشعبی است

«حسن سالم»، نماینده پارلمان عراق و عضو فراکسیون صادقون تاکید کرد رای اعتماد به دولت علاوی و برنامه وی در گرو اخراج نظامیان امریکایی از کشور است.

میدل ایست نیوز: «حسن سالم»، نماینده پارلمان عراق و عضو فراکسیون صادقون تاکید کرد رای اعتماد به دولت علاوی و برنامه وی در گرو اخراج نظامیان امریکایی از کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، سالم در سخنانی اظهار داشت: «رای اعتماد به کابینه علاوی و برنامه دولت وی در گرون اخراج نظامیان امریکایی، صیانت از الحشد الشعبی و تقویت جایگاه و توان آن به عنوان یک نهاد امنیتی و مخالفت با ادغام یا انحلال آن و نیز اجرای توافق‌نامه امضا شده با چین و مستقل بودن کابینه جدید است.»

وی افزود: «علاوی باید به وعده‌های خود به تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و معرفی فراکسیون‌های سیاسی که در قالب سهم‌خواهی برای به دست گرفتن مناصب دولتی به وی فشار می آورند، عمل کند.»

این عضو فراکسیون صادقون در پایان از علاوی خواست به مسیر خود در لغو پست‌های مدیرکلی و سرپرست سازمان‌ها ادامه دهد چرا که مناصب مذکور به جولانگاه فساد و معاملات مشکوک تبدیل شده است.

پارلمان عراق امروز رسما اعلام کرد که پس از دریافت برنامه دولت، جلسه‌ای فوق العاده در روز پنجشبه آتی برای رای اعتماد به دولت علاوی تشکیل خواهد داد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا