خبر اولسیاسی

فراکسیون ها و رؤسای سه گانه کردستان خواستار مذاکره قبل از جلسه رای اعتماد شدند/یک هیأت کرد فردا به بغداد خواهد آمد

فراکسیون ها و رؤسای سه گانه کردستان عراق، طی دیداری با یکدیگر خواستار گفتگو و مذاکره قبل از جلسه رای اعتماد به کابینه محمد علاوی شدند.

میدل ایست نیوز: فراکسیون ها و رؤسای سه گانه کردستان عراق، امروز دوشنبه (24 فوریه) در اربیل طی دیداری با یکدیگر خواستار گفت وگو و مذاکره قبل از جلسه رای اعتماد به کابینه محمد علاوی شدند.

یک منبع سیاسی آگاه در مصاحبه با شبکه «السومریة نیوز»، گفت: «فراکسیون های کردستان و رؤسای سه گانه، شیوه و سازوکار عمل نخست وزیر جدید عراق را غیر قابل اعتماد برای اکثر نمایندگان خواندند و از وی خواستند تا در شیوه تعامل خود بازبینی کند.»

آنها در ادامه ضمن اشاره به اینکه عراق با وجود چالش های داخلی و خارجی، در حال عبور از یک نقطه عطف تاریخی است، بیان کردند که اقلیم کردستان و نهاد های آن تنها طرف قانونی مشخص کردن نمایندگان خود در نهاد های دولت فدرال است.

در این نشست همچنین فراکسیون های کردستان و رؤسای سه گانه از سران فراکسیون های سیاسی پارلمان خواستند تا قبل از جلسه رای اعتماد بر سر میز مذاکره بنشینند.

در همین راستا یک منبع در پارلمان عراق اعلام کرد که قرار است یک هیأت کرد به ریاست رئیس اقلیم کردستان فردا به بغداد بروند.

هیأت کرد به ریاست نچیروان بارزانی قرار است قبل از جلسه رای اعتماد برای توافق نهایی با محمد علاوی با وی دیدار کند.

منبع
السومریة نیوزخبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا