خبر اولسیاسی

ریاست جمهوری ترکیه: تصمیم به مقابله به مثل گرفته ایم/ مواضع سوریه هدف آتش نیروهای زمینی و هوایی ترکیه قرار خواهند گرفت

ترکیه اعلام کرد که در برابر تحولات ادلب دست بسته خواهد ماند و اجازه نمی دهد آنچه در رواندا و بوسنی و هرزگوین رخ داد در ادلب تکرار شود.

میدل ایست نیوز: دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که در برابر «حکومت نامشروع سوریه» که سلاح خود را به سمت سربازانی که از حقوق و منافع ترکیه حمایت می کنند گرفته تصمیم به واکنش متقابل گرفته است.

فخرالدین آلتون، رئیس دایره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه،  بامداد روز جمعه (28 فوریه) در واکنش به حملات هوایی ارتش سوریه به سربازان ترکیه در خاک این سوریه تاکید کرد که همه اهداف تعیین شده مربوط به حکومت سوریه هدف آتش «نیروهای زمینی و هوایی» ترکیه قرار خواهند گرفت.

او گفت که کشورش اجازه نمی دهد حکومت سوریه که «مسئول خون هزاران شهروند است» افراد بیشتری را از استان ادلب آواره کند.

وی گفت خون سربازان ترکیه ای هدر نخواهد رفت و فعالیت های نظامی ترکیه در سوریه افزایش خواهد یافت تا همه دست هایی که به پرچم ترکیه تعرض کرده‌اند شکسته شود.

او گفت ترکیه در برابر تحولات ادلب دست بسته نخواهد ماند و اجازه نمی دهد آنچه در رواندا و بوسنی و هرزگوین رخ داد در ادلب تکرار شود.

وی از جامعه بین الملل و کشورهای ضامن در روند آستانه خواست که به تعهدات خود عمل کنند.

بامداد امروز در جریان حملات هوایی ارتش سوریه به استان ادلب دست‌کم ۳۳ سرباز ترکیه کشته شدند.

به دنبال این حمله، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه نیز نشست اضطراری با مشاوران ارشد خود برگزار کرده است.

«رحمی دوگان»، استاندار استان مرزی ختای ترکیه بامداد جمعه (28 فوریه) تاکید کرد که در این حملات هوایی حکومت سوریه شش سرباز ترکیه هم مجروح شدند.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، می‌گوید، ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی جنگنده‌های حکومت سوریه در حومه ادلب کشته شدند.

تهدید ترکیه به استفاده نیروی هوایی در سوریه در حالی انجام می شود که رئیس جمهوري ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد که ممنوعیت استفاده از نیروی هوایی در سوریه مشکلی است که تا چند روز آینده برای آن راه حلی پیدا خواهد کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا