سرخط خبرها

معترضان الناصریه با ده‌ها اتوبوس برای تظاهرات در برابر منطقه الخضراء به سمت بغداد به راه افتادند+تصاویر

ده‌ها خودروی نقلیه عمومی و شخصی شامگاه امروز ذی‌قار مرکز استان الناصریه را به مقصد بغداد برای شرکت در تظاهراتی که قرار است در مقابل منطقه الخضراء برگزار شود، ترک کردند.

میدل ایست نیوز: ده‌ها خودروی نقلیه عمومی و شخصی شامگاه امروز ذی‌قار مرکز استان الناصریه را به مقصد بغداد برای شرکت در تظاهراتی که قرار است در مقابل منطقه الخضراء برگزار شود، ترک کردند.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، ده‌ها اتوبوس و خودروی شخصی حامل تظاهرات‌کنندگان از مناطق مختلف استان الناصریه برای شرکت در تظاهرات فردا به سمت بغداد به حرکت درآمدند.

«علاء الرکابی»، از چهره‌های معروف معترضان الناصریه هفته گذشته طی پیامی خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در مقابل منطقه الخضراء بغداد با مشارکت همه تظاهرات‌کنندگان عراقی شده بود و هدف از این تظاهرات را درخواست برای محاکمه قاتلان معترضان، برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی تحت نظر سازمان ملل پس از تصویب قانون انتخابات عادلانه عنوان کرده بود.

در همین رابطه، «اسعد الناصری»، عضو جدا شده جریان صدر با انتشار توئیتی اظهار داشت: «من با رفتن تظاهرات‌کنندگان به بغداد و برگزاری تظاهرات در برابر منطقه الخضراء مخالفم، هیچ فرد یا گروهی حق ندارد دیدگاه همه انقلابیون را مصادره کرده و مدعی رهبری انقلاب را داشته باشد.»

پارلمان عراق پس از آنکه در روز پنجشنبه به علت عدم حدنصاب قانونی نتوانست جلسه رای اعتماد به دولت علاوی را برگزار کند، جلسه رای اعتماد به کابینه پیشنهادی علاوی را به فردا (یکشنبه)موکول کرد.

«علاء الرکابی»، که از سوی تظاهرات‌کنندگان در میدان اعتراضات الناصریه به عنوان اسم جایگزین «محمد توفیق علاوی» برای تصدی منصب نخست‌وزیری عراق مطرح شده است،پیشتر طی سخنانی هر گونه وابستگی خود به حزب یا جریان دینی را تکذیب کرده بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا