خبر اولسیاسی

نیروهای امنیتی عراق راه‌ها و پل‌های منتهی به منطقه الخضراء را بستند/وزارت بهداشت:مردم به خاطر شیوع کرونا از هر گونه تجمعی خودداری کنند/معترضان الناصریه به بغداد رسیدند

منبعی امنیتی در بغداد از اقدام نیروهای امنیتی در بستن پل المعلق و السنک و ورودی‌های منطقه الخضراء از سمت منطقه العلاوی خبر داد.

میدل ایست نیوز: منبعی امنیتی در بغداد از اقدام نیروهای امنیتی در بستن پل المعلق و السنک و ورودی‌های منطقه الخضراء از سمت منطقه العلاوی خبر داد.

منبع مذکور در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «نیروهای امنیتی در آستانه برگزاری تظاهرات معترضان در برابر منطقه الخضراء، پل‌های السنک و المعلق ورودی‌های این منطقه را مسدود کردند.»

این اقدام نیروهای امنیتی در حالی انجام می‌شود که تظاهرات‌کنندگان به درخواست «علاء الرکابی»، از معترضان استان الناصریه و نامزد برخی تظاهرات‌کنندگان برای تصدی منصب نخست‌وزیری، خود را برای برگزاری تظاهرات در برابر منطقه الخضراء آماده می کنند.

منطقه الخضراء مهم‌ترین منطقه بغداد به شمار می رود و اغلب وزارتخانه‌ها و سفارت کشورهای خارجی در این منطقه قرار دارد.

در همین رابطه، وزارت بهداشت عراق با صدور بیانیه‌ای از مردم این کشور خواست به توصیه‌های مربوطه در پرهیز از هر گونه تجمع بنا به مناسبت‌های دینی و اجتماعی از جمله تظاهرات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پایبند باشند به ویژه آنکه اخیرا در بغداد و شماری از استان‌ها موارد مبتلا به این ویروس گزارش شده است.

پارلمان عراق قرار است امروز برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی «محمد توفیق علاوی» جلسه فوق العاده برگزار کند.

در همین رابطه منابع آگاه گزارش می دهند که صدها تن از معترضان استان الناصریه برای تظاهرات در برابر مقر نخست‌وزیر کنونی به منطقه العاوی در مرکز بغداد رسیدند.

تظاهرات‌کنندگان که شعارهایی در مخالفت با معرفی علاوی به نخست‌وزیری عراق سر می‌دهند، خواستار تشکیل دولت جدید و مستقل و تلاش برای برگزاری انتخابات زودهنگام تحت نظر سازمان ملل ظرف حداکثر یک سال هستند.

 

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا