خبر اولسیاسی

پارلمان عراق جلسه رای اعتماد را نیم ساعت به تاخیر انداخت/احتمال عدم رای اعتماد به علاوی

پارلمان عراق، جلسه رای اعتماد به کابینه وزرای محمد علاوی را به علت به حد نصاب نرسیدن نمایندگان نیم ساعت به تاخیر انداخت.

ميدل ايست نیوز: پارلمان عراق، امروز یکشنبه، جلسه رای اعتماد به کابینه وزرای محمد علاوی را به علت به حد نصاب نرسیدن نمایندگان نیم ساعت به تاخیر انداخت.

خبرها حاکی از ان است که محمد الحلبوسی رئیس پارلمان در جلسه حضور یافته و با فراخواندن نمایندگان قصد آغاز جلسه را داشته اما نمایندگان در جلسه حضور نیافتند و جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن نیم ساعت به تاخیر افتاد.

یک منبع آگاه اشاره کرده است که تعداد نمایندگان فعلی حاضر در جلسه 90 نماینده است و نمایندگان کرد پارلمان حضور ندارند و نمایندگان سنی پارلمان نیز بیش از 10 نماینده نیستند.

وی با اشاره به اینکه به علت اینکه ائتلاف دولت قانون نیز در جلسه حضور ندارند تعداد نمایندگان شیعه را کم خواند، گفت: «در صورتی که امروز جلسه برگزار نشود این به این معناست که نمایندگان به صورت ضمنی به وی رای اعتماد ندادند و در این صورت رئیس جمهور باید شخص دیگری را به دور از فراکسیون های سیاسی مکلف کند.»

در همین راستا یک منبع پارلمانی اعلام کرد که محمد توفیق علاوی قبل از به حد نصاب رسیدن نمایندگان و موافقت با کابینه وی در جلسه امروز حضور نخواهد داشت.

این منبع تاکید کرد که علاوی فقط بعد از توافق فراکسیون های سیاسی پارلمان و به حد نصاب رسیدن قانونی برگزاری جلسه در جلسه امروز حضور خواهد داشت

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا