سرخط خبرها

حبس ابد برای مدیر شعبه الخالدیه بانک الرافدین و 15 سال حبس برای کارمندان به اتهام اختلاس

دادگاه جرائم سازمان پاکدستی حکم متهمان اختلاس در شعبه الخالدیه بانک الرافدین را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: دادگاه  جرائم سازمان پاکدستی در ریاست استیناف بغداد/شعبه فدرال الرصافة، برای 3 مسئول بانک حکم حبس ابد و 6 کارمند دیگر که در بانک الرافدین شعبه الخالدیه و العابد کار می کردند به اتهام دستکاری در حساب و صورت حساب های بازنشستگان، حکم 15 سال حبس صادر کرد.

بر اساس بیانیه شورای عالی قضائی، محکوم شدگان، اقدام به تلاش برای پر کردن نواقص مالی که از طریق این جرم به شیوه گزارش دادن های دروغین برای پوشش اختلاس بیش از 47 میلیارد دینار از حقوق بازنشستگان در بانک به وجود آمد، کردند و در پی آن با مبالغ اختلاس شده املاکی برای خود خریدند.

پیشتر بانک الرافدین به علت شرایط امنیتی در پی حملات گروه تروریستی داعش شعبه بازنشستگان در العابد شهر الفلوجه را به منطقه الخالدیه منتقل کرد.

در همین راستا بعد از برقراری امنیت در شهر الفلوجه حساب ها به شعبه اصلی خود تحویل داده شد که همزمان با این تحویل حساب، مدیر شعبه الخالدیه با همکاری تعدادی از کارمندان اقدام به دستکاری حساب های بانکی از طریق صدور سه گزارش دروغین به مبالغ مالی زیادی به ارزش 47.473.52.222 دینار که مربوط به حدود 16 هزار بازنشسته بود کردند و با گزارش ها که مربوط به سال 2018 بود مبلغ مذکور را اختلاس کردند.

دادگاه جرائم سازمان پاکدستی در الرصافة مدیر، معاون و مسئول شعبه بازنشستگان در شعبه العابد را بر اساس ماده 315 قسمت دوم قانون مجازات و ماده های مشترک 47، 48 و 49 به حبس ابد محکوم کرد.

6 کارمند همکاری کننده در این موضوع نیز هر کدام بر اساس ماده 315 قسمت دوم قانون مجازات و ماده های مشترک 47، 48 و 49 به اتهام اختلاس به 15 سال حبس محکوم شدند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا