سرخط خبرها

منابع غیر رسمی: یک کشته و چندین زخمی در تظاهرات روز یکشنبه بغداد

صدها تظاهرات کننده در میدان الخلانی تجمع کرده و در صدد پیش رفتن به سمت پل السنک که به منطقه خضراء منتهی می‌شود بودند که نیروهای امنیتی با شلیک گلوله و گاز اشک آور آنها را متفرق کردند.

میدل ایست نیوز: منابع خبری غیر رسمی از جان باختن یک تن و زخمی شدن چندین تن از تظاهرات کنندگان در پی درگیری نیروهای ضد شورش در منطقه میدان الخلانی بغداد خبر دادند.

فعالان تظاهرات به «العربی جدید» گفتند که صدها تظاهرات کننده در میدان الخلانی تجمع کرده و در صدد پیش رفتن به سمت پل السنک که به منطقه خضراء منتهی می‌شود بودند که نیروهای امنیتی با شلیک گلوله و گاز اشک آور آنها را متفرق کردند و در نتیجه این درگیری ها یک تن کشته و تعدادی زخمی شدند.

روز یکشنبه در پی فراخوان تظاهرات کنندگان گروه های بسیاری از استان‌های جنوبی به بغداد آمدند تا بر مطالبات اصلی خود که شامل مخالفت با دولت «محمد توفیق علاوی» و تعیین دقیق زمان انحلال مجلس و برگزاری انتخابات پیش از موعد و نیز تصویب قانون انتخابات و برخورد با قاتلان تظاهرات کنندگان است تاکید کنند.

با وجود انتقال بسیاری از تظاهرات کنندگان به بغداد میدان میدان الحبوبی ناصری نیز شاهد تظاهرات بود که در آن شعارهایی علیه احزاب اصلاح طلب سر داده شد. تظاهرات‌کنندگان در ناصریه همچنین با زدن لاستیک ماشین ۱۴ راه اصلی در این شهر را بستند.

این تظاهرات درحالی برگزار شد که مجلس عراق برای بار سوم نتوانست جلسه خود برای رای اعتماد به دولت را برگزار کنند و در نتیجه در ساعات پایانی شب گذشته محمد توفیق الهی انصراف خود از تشکیل دولت را اعلام کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا