سرخط خبرها

گزارش دفتر «عادل عبدالمهدی» درباره دستاوردهای «شورای عالی مبارزه با فساد»

دفتر رسانه‌ای «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مستعفی عراق، درباره عملکرد شورای عالی مبارزه با فساد در این کشور گزارشی ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر رسانه‌ای «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مستعفی عراق، درباره عملکرد شورای عالی مبارزه با فساد در این کشور گزارشی ارائه کرد.

در این گزارش تأکید شده که این شورا در آغاز مسئولیت نخست‌وزیری عادل عبدالمهدی با هدف هماهنگی و تعیین سازوکارهای مبارزه با فساد و کمک به نهادهای فعال در این عرصه برای انجام مسئولیت‌هایشان و تدوین قوانین لازم در این راستا و گسترش فرهنگ مبارزه با فساد تشکیل شده است.

این گزارش افزوده که دستاوردهای عملی این شورا در عرصه اهداف تعیین شده جلوگیری از هدررفتن 2هزار میلیارد دینار و ازجمله بازگرداندن 410 میلیارد دینار به خزانه دولت و شناسایی 1590 پروژه معطل‌مانده به علت کوتاهی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه و همچنین استرداد 12 میلیون دلار و در حال انجام بودن استرداد 210 میلیون دلار و صدور احکام علیه 1143 تن در رتبه وزارت و پست‌های ویژه بوده است.

در این گزارش تأکید شده که دولت به سمت بسط قانون و بازگرداندن اقتدار حکومت از راه شناسایی و برطرف کردن موارد نقض قانون در زندگی روزمره و نیز در عملکرد نهادهای حکومتی بوده و در این راستا قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی را بهبود بخشیده و آنها را اجرایی نیز کرده که نتایج مثبتی هم در زندگی روزمره مردم داشته است.

براساس این گزارش در همین راستا آمار جرم و جنایت در پایان دوره فعالیت دولت 23 درصد کاهش داشته و شمار گروه‌های تروریستی شناسایی شده افزایش یافته و موارد عبور غیر قانونی از مرزها نیز 40 درصد کاهش یافته است.

این گزارش افزوده که این شورا به محض تشکیل دستور فوری جلوگیری از تعرضات به خیابان‌ها و اموال عمومی توسط افراد خاطی را صادر کرد که با موفقیت اجرا شد و با حمایت مردمی و رسانه‌ای همراه بود.

دفتر عبدالمهدی روز گذشته نیز گزارشی جامع و به تفکیک وزارتخانه ها از عملکرد یک ساله خود ارائه کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا