سرخط خبرها

واکنش دستگاه اطلاعات ملی به «حزب الله عراق»: تحت تأثیر اتهامات قانون شکنان قرار نمی گیریم

دستگاه اطلاعات ملی عراق با صدور بیانیه‌ای به ادعای مطرح‌شده درباره رئیس این دستگاه واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: دستگاه اطلاعات ملی عراق با صدور بیانیه‌ای به ادعای مطرح‌شده درباره رئیس این دستگاه واکنش نشان داد.

در این بیانیه که امروز (3 مارس) منتشر شد آمده که مسئولیت‌های ملی این دستگاه که برای خدمت به ملت و میهن اجرا می‌شود تابع تمایلات سیاسی این و آن نیست و از اتهامات باطل برخی که در پی آزار رساندن به عراق و وجهه دستگاه امنیتی آن هستند تأثیر نمی‌پذیرد بلکه تابع منافع ملت سرفراز عراق و متناسب با اهمیت و جایگاه عراق در منطقه و جهان است.

این بیانیه افزوده که دربرابر کسانی که با استفاده از آزادی بیان برای ترویج اتهامات بی اساسی استفاده می‌کنند که به عراق و وجهه دستگاه امنیتی و مسئولیت مقدس آن در حفظ امنیت کشور و سلامت ملت آسیب می‌رساند حق خود در پیگرد قانونی را محفوظ می‌داند.

این دستگاه تأکید کرده که بار دیگر بر عهد خود با ملت عراق در دفاع از کیان حکومت و نمادها و چارچوب‌های اصولی آن در چارچوب مسئولیت‌های قانونی‌اش تأکید می کند و افزوده که این مسئولیت‌ها را منافع ملی تعیین می‌کند و نه احساسات یا اتهامات افراد قانون‌شکن.

دستگاه اطلاعات عراق همچنین افزوده که در سال‌های گذشته در سکوت و بدون حاشیه و با تعهد کامل به مسئولیت‌های خود عمل کرده و هیچ‌گاه حاضر نشده که پایش به نزاع‌های سیاسی کشیده شود چون خود را نماینده حکومت و نه این یا آن گروه و مدافع منافع ملت عراق نه منافع طرف‌های درگیر تنش می‌داند.

پیش از این «ابو علی العسکری»، مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق، با انتشار توئیتی، مصطفی الکاظمی رئیس دستگاه اطلاعات ملی عراق را به دست داشتن و همکاری با آمریکا در جریان ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس متهم کرد.

وی افزود: «راه بهتر برای عراق این است که عبدالمهدی در جایگاه خود بماند و به مسئولیت خود ادامه دهد و تنها مانع بر سر راه بازگشت عبدالمهدی مرجعیت است که با راضی شدن مرجعیت وی می تواند به مسئولیت خود ادامه دهد.»

وی ادامه داد: «شنیده می شود که قرار است مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر جدید عراق نامزد شود در حالی که وی از متهمان همکاری و کمک به آمریکا در جریان ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس است، به محض اینکه مطلع شویم وی نامزد شده است، اعلام جنگ خواهیم کرد و آنچه از امنیت عراق باقی مانده نیز از بین خواهد رفت.»

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا