سرخط خبرها

هشدار ائتلاف النصر نسبت به بحران اقتصادی و کسری بودجه سنگین دولت عراق

ائتلاف النصر نسبت به کسری بودجه دولت عراق و نتیجه آن بر تعهدات دولت و فروپاشی امنیتی و اجتماعی جامعه هشدار داد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف النصر نسبت به کسری بودجه دولت عراق و نتیجه آن بر تعهدات دولت و فروپاشی امنیتی و اجتماعی جامعه هشدار داد.

در بیانیه ائتلاف النصر آمده است، شکست سیاست‌های مالی و اقتصادی دولت کنونی و سیاست بریز و بپاش مفسدانه منجر به ورود کشور به مرز خطر مالی و اقتصادی شده، کسری بودجه به بیش از 50 تریلیون دینار رسیده و این رقم در حالی رو به افزایش است که دولت کنونی خزانه قابل توجهی را از دولت گذشته به ارث برده بود همچنین کاهش بهای نفت موجب می شود که دولت از پرداخت حقوق و بودجه عمرانی و جاری کشور تا آخر سال جاری عاجز بماند.

در ادامه این بیانیه آمده است، رکود بازارهای مالی جهانی و کاهش مستمر بهای نفت و تاثیر ویروس کرونا منجر به کاهش شدید حرکت اقتصاد جهانی شده و نشانه‌های آن امروز بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می کند. عراق اکنون بیش از هر کشوری به علت سیاست‌های غیرمنطقی دولت کنونی در معرض این لرزه‌های اقتصادی قرار دارد.

در پایان این بیانیه آمده، نبود نگاه درست مالی و اقتصادی و تداوم فساد مبتنی بر سیاست سهم‌خواهانه و ضعف کنترل دولت بر نهادها و ناکامی در مدیریت کارآمد و تاراج منابع دولتی از سوی گروه‌های سیاسی همگی عواملی است که کشور را به سمت فاجعه‌ای اقتصادی سوق می دهد که ما پیشتر نسبت بدان هشدار دادیم. دولت و گروه‌های سیاسی که مانع از تشکیل دولت مستقل و کارآمد می شوند، مسئولیت کامل اوضاع را برعهده دارند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا