خبر اول

تأکید «شمخانی» و «الفیاض» بر همکاری عراق و ایران در مبارزه با انتشار ویروس کرونا/ تقدیر شمخانی از مصوبه مجلس عراق برای خروج نیروهای خارجی

الفیاض در دیدار با شمخانی مشکلات منطقه و راه های حل آن و همکاری ها و روابط دوجانبه ایران و عراق و وضعیت سیاسی و راهبردی منطقه و تأثیر ویروس کرونا بر روابط دوجانبه را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «فالح الفیاض»، مشاور امنیت ملی عراق، در دیدار با «علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، روابط دوجانبه را بررسی و بر ضرورت همکاری دو کشور در مبارزه با شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر فالح الفیاض، وی در دیدار با شمخانی در دفتر خود در بغداد مشکلات منطقه و راه های حل آن و همکاری ها و روابط دوجانبه ایران و عراق و وضعیت سیاسی و راهبردی منطقه و تأثیر ویروس کرونا بر روابط دوجانبه را بررسی کرد.

براساس این بیانیه الفیاض تأکید کرد که دو کشور باید دربرابر انتشار ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنند همچنان که پیش تر در مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری می کردند.

الفیاض افزود که ملت عراق ملتی مبارزه و صبور است و مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت و با قانون جدید انتخابات و کمیساریای مستقل تازه امیدوار به ایجاد وضعیت سیاسی تازه و حضوری قدرتمند در محافل بین المللی و منطقه ای متناسب با جایگاه واقعی عراق است.

براساس بیانیه رسمی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز دراین دیدار طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دو کشور دیدار در زمینه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این بیانیه افزوده که شمخانی در این‌ملاقات با اشاره به تجربه موفق همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم تکفیری اظهار داشت که امروز جنگ ادراکی بعنوان یکی از ابعاد جنگ هیبریدی، جایگزین فتنه تروریسم شده و پدید آورندگان و پشتیبانان داعش تلاش می کنند تا از این طریق به اهداف محقق نشده و با هزینه کمتر دست یابند.

وی از اقدام مجلس و دولت عراق در تصویب و پیگیری قانون خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق تقدیر کرد و خاطر نشان کرد که دولت، نیروهای مسلح و مردم شجاع عراق در مبارزه موفق و قهرمانانه با تروریستهای داعش و گروههای تکفیری نشان دادند که برای تامین امنیت خود نیازی به حضور نیروهای نظامی خارجی ندارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بزرگنمایی تهدیدات موهوم ، کاهش تاب اوری اجتماعی در برابر مشکلات و قلب واقعیتها را از شگرد های جنگ ادراکی برشمرد بر شمرد و خاطر نشان کرد: باید برای حفاظت از منافع ایران و عراق در برابر هجمه ناجوانمردانه «تروریسم ادراکی» همه ظرفیتهای فرهنگی، اجتماعی و مردمی با شناخت کامل از اهداف دشمن به میدان بیاید.

شمخانی در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دو کشور ایران و عراق امادگی جمهوری اسلامی برای مساعدت به عراق در مبارزه با بیماری کرونا را اعلام کرد.

علی شمخانی شب گذشته وارد بغداد شد. او قرار است در این سفر با مقامات بلندپایه و رهبران سیاسی عراق دیدار و گفت وگو کند.

منبع
السومریه نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا