سرخط خبرهاسیاسی

نامه «عبدالفتاح السیسی» درباره حقابه مصر از رود نیل به رئیس جمهوری عراق

دفتر ریاست جمهوری عراق از دریافت نامه «عبدالفتاح السیسی»، که توسط وزیر امور خارجه مصر آورده شده بود، خبر داد.

میدل ایست نیوز: دفتر ریاست جمهوری عراق از دریافت نامه «عبدالفتاح السیسی»، که توسط وزیر امور خارجه مصر آورده شده بود، خبر داد.

دفتر ریاست جمهوری عراق در کوتاه اعلام کرد: «برهم صالح امروز در کاخ السلام بغداد از سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر استقبال کرده و نامه مکتوب رئیس جمهوری مصر درباره حقابه این کشور در سد النهضه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی را از وی درچارچوب هماهنگی‌ها و رایزنی‌های مستمر دو کشور دریافت کرده است.»

برهم صالح در این دیدار با اشاره به اهمیت تقویت مناسبات دوجانبه و پیوندهای برادرانه میان عراق و مصر و تمایل دو کشور برای توسعه چشم‌اندازهای همکاری در زمینه‌های مختلف، بر حمایت بغداد از قاهره در تلاشش برای حمایت از حقابه خود در مساله ساخت سد النهضه بر اساس قوانین بین المللی به نحوی که منجر به آسیب دیدن منافع و امنیت آبی مصر نشود، تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق در ادامه بر لزوم هماهنگی‌ مشترک میان کشورهای دوست و برادر در زمینه مبارزه یا تروریسم و خشکاندن منابع آن در راستای تقویت امنیت و صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

از سوی دیگر، شکری ضمن آرزوی ثبات و و امنیت برای عراق و تاکید بر حمایت قاهره از بغداد عنوان کرد: مصر تمایل فراوانی برای تداوم توسعه مناسبات دوجانبه و افزایش حجم همکاری‌ها و رایزنی‌های سازنده با عراق بر اساس منافع مشترک دارد.

«محمد علی الحکیم»، وزیر امور خارجه مصر عصر امروز در فرودگاه بین المللی بغداد از سامح شکری، همتای مصری خود استقبال کرده بود.

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا