سرخط خبرها

تقدیر مصر از عراق بابت حمایت هایش از قاهره در اختلافات با اتیوپی

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، درباره جزئیات مذاکرات «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر، با مقامات عراقی توضیحاتی ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، درباره جزئیات مذاکرات «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر، با مقامات عراقی توضیحاتی ارائه کرد.

الصحاف گفت که سفر وزیر خارجه مصر به عراق در راستای تقویت روابط دوجانبه بغداد ـ قاهره و تکمیل رایزنی‌های سابق در نشست سه‌جانبه «عادل عبدالمهدی»، «عبدالفتاح السیسی»، و «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن، و نیز پیگیری مصوبات نشست سه جانبه وزرای خارجه سه کشور بوده است.

وی گفت که این مصوبات به همکاری‌های سه‌جانبه در عرصه اقتصاد و آموزش و مسکن و تشکیل بازار مشترک عربی و آموزش کادرها و نیروهای امنیتی مربوط به‌شود.

به گفته الصحاف، عراق ریاست دوره 153 اتحادیه عرب را بر عهده داشت که با مواضعی ملی در مسائل ثابت جهان عرب به‌خصوص مسئله فلسطین و لیبی و سوریه و یمن عمل کرد و شکری در سفر خود به قاهره از این مواضع عراق تقدیر و تشکر کرد.

او افزود که مصر همچنین از مواضع عراق در اختلافات مصر با اتیوپی درمورد سد النهضه و کمک به مصر در محافل بین‌المللی جهت تأمین سهمابه این کشور از نیل تقدیر کرده است.

الصحاف همچنین تأکید کرد که در مورد کودکان زاده تروریست‌های داعش عراق متعهد به قوانین بین‌المللی درباره کودکان است و خواستار هماهنگی‌های لازم برای تحویل دادن کودکان داعشی که شمارشان به 800 تن می‌رسد شده است.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر روز یکشنبه طی سفری یک روزه وارد بغداد شد و در دیدار با «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، پیغام عبدالفتاح السیسی را به وی ابلاغ کرد.

منبع
خبرگزاری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا