اقتصادیسرخط خبرها

جلسه هیات دولت عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی» برای بررسی مساله ویروس کرونا و کاهش بهای نفت

جلسه هیات دولت عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر مستعفی عراق برای بررسی پیامدهای ویروس کرونا بر عراق و کاهش بهای نفت و مساله بودجه فدرال تشکیل شد.

میدل ایست نیوز: جلسه هیات دولت عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر مستعفی عراق برای بررسی پیامدهای ویروس کرونا بر عراق و کاهش بهای نفت و مساله بودجه فدرال تشکیل شد.

به گزارش دفتر نخست وزیری عراق، در جلسه هیات دولت به ریاست عبدالمهدی درباره بودجه فدرال عراق، پیامدهای کاهش بهای جهانی نفت، مقابله با ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی کنونی، نحوه کاهش فشارها به بودجه عمومی و فعال‌سازی فعالیت‌های اقتصادی گفت‌وگو شد.

عبدالمهدی در این نشست ضمن دستور انجام سلسله اقداماتی برای کاهش آثار منفی بر اقتصاد و زندگی شهروندان، تاکید کرد: «یقینا عراق قادر است چالش‌های کنونی را پشت سر بگذارد و به موفقیت‌های اقتصادی و بهداشتی دست یابد.»

در این نشست علاوه بر موارد گفته شده درباره اختیارات دولت کنونی به عنوان دولت پیش‌بُرد امور درخصوص قانون بودجه رایزنی شد.

در پی شیوع ویروس کرونا و اختلافات عربستان و روسیه و نیز اقدام ریاض در افزایش تولید نفت، بهای طلای سیاه به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا