خبر اولسیاسی

منبع امنیتی: آمریکا عملیات ساخت فرودگاه نظامی در الانبار را آغاز کرد

یک منبع امنیتی در استان «الانبار»، عراق امروز چهارشنبه (11 مارس)، از اقدام نیروهای آمریکایی برای آغاز مرحله اول ساخت فرودگاه در مناطق غربی عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی در استان «الانبار»، عراق امروز چهارشنبه (11 مارس)، از اقدام نیروهای آمریکایی برای آغاز مرحله اول ساخت فرودگاه در مناطق غربی عراق خبر داد.

منبع مذکور در گفتگویی با «المعلومه»، گفت: «نیروهای آمریکایی مرحله اول ساخت فرودگاه نظامی در نزدیکی پایگاه هوایی «عین الاسد»، در منطقه البغدادی در شهر «هیت» غرب الانبار را پس از حضور کارشناسان متخصص در این زمینه آغاز کردند.»

وی در ادامه افزود: «مرحله اول ساخت این فرودگاه شامل عملیات غلتاندن مکان فرودگاه، عملیات سنگریزی، نصب دوربین های مداربسته و احاطه امنیتی مکان و افزایش اقدامات امنیتی مکان برای پرواز هواپیمای جنگی آمریکا، است.»

وی اشاره کرد که نیروهای آمریکایی عملیات های شناسایی خود را افزایش داده اند تا همه شهرها و مناطق استان را برای اولین بار پس از حضور در پایگاه عین الاسد شامل شود.

گفتنی است که نیروهای آمریکایی عملیات گسترش پایگاه هوایی عین الاسد برای ساخت فرودگاه برای فرود هواپیما های غول پیکر  بی 52 اجرا کرده است، فرودگاهی که از مهم ترین فرودگاه های نیروهای آمریکایی درعراق محسوب می شود.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا