سرخط خبرهاسیاسی

نیروهای امنیتی وزارتخانه های دفاع و کشور و الحشد الشعبی درحال تحقیق درباره حمله به پایگاه التاجی هستند

ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح تحقیقات برای شناسایی عاملان حمله به پایگاه نظامی التاجی و برخورد با آنها را آغاز کرده است.

میدل ایست نیوز: ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح تحقیقات برای شناسایی عاملان حمله به پایگاه نظامی التاجی و برخورد با آنها را آغاز کرده است.

سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق، گفت که تیم های امنیتی و اطلاعاتی تابع وزارت دفاع و وزارت کشور و الحشد الشعبی تحقیقات خود را به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح برای شناسایی عاملان این حمله آغاز کرده اند.

او گفت که ستاد مشترک با جدیت عزم خود را برای شناسایی این جنایتکاران جزم کرده چون اینگونه رفتارها به روابط خارجی و منافع عراق آسیب می زند به خصوص که گروه تروریستی داعش تلاش های خود را برای ازسرگیری فعالیت هایش آغاز کرده است.

این ستاد بامداد امروز (پنج شنبه 12 مارس) نیز با صدور بیانیه ای از ضمن محکوم کردن و پر مخاطره خواندن حمله به پایگاه نظامی التاجی از شهروندان خواسته بود که اگر اطلاعاتی در این باره دارند به اطلاع نیروهای امنیتی برسانند.

در پی حمله راکتی به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد، وزرای خارجه ایالات متحده و بریتانیا در تماس تلفنی بر ضرورت برخورد با عاملان این حملات تاکید کردند.

ائتلاف بین المللی ضد تروریسم بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در حمله راکتی به پایگاه نظامی التاجی 3 تن از نیروهای ائتلاف جان باخته و 12 تن زخمی شده اند.

این بیانیه افزوده که در این حمله 18 راکت کاتیوشا به این پایگاه نظامی اصابت کرده است و تأکید کرد که بررسی ها درباره این حادثه با همکاری نیروهای امنیتی عراق ادامه دارد.

همزمان «مایک پومپئو»، وزیر خارجه ایالات متحده، با انتشار توئیتی نوشت که وی و «دومینیک راب»، وزیر خارجه بریتانیا، با یکدیگر توافق دارند که با عاملان این حملات باید برخورد شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا