سرخط خبرهاسیاسی

«بنی گانتس» رسما مامور تشکیل دولت جدید اسرائیل شد

«بنی گانتس»، فرمانده سابق ارتش اسرائیل و رقیب «بنیامن نتانیاهو»، نخست وزیر کنونی توانست رسما موافقت «رئوون ریولین»، رئیس جمهور اسرائیل را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد.

میدل ایست نیوز: «بنی گانتس»، فرمانده سابق ارتش اسرائیل و رقیب «بنیامن نتانیاهو»، نخست وزیر کنونی توانست رسما موافقت «رئوون ریولین»، رئیس جمهوری اسرائیل را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد.

گانتس رهبر حزب «آبی و سفید» در مراسم دریافت حکم ماموریت برای تشکیل دولت اسرائیل خطاب به ریولین گفت: «به شما قول می دهم که تمام توان خود را به کار گیرم تا طی چند روز دولتی فراگیر و ملی تشکیل دهم.»

دو حزب اسرائیل خانه ما به رهبری «آویگدور لیبرمن» و فهرست مشترک عرب‌ها به رهبری ایمن عوده روز گذشته از گانتس حمایت کردند تا وی بتواند به انسداد سیاسی اسرائیل در عدم تشکیل کابینه جدید اسرائیل پایان دهد.

سومین انتخابات پارلمانی اسرائیل ظرف کمتر از یک سال گذشته، روز دوم مارس برگزار شد و ۱۱ حزب برای کسب ۱۲۰ کرسی کنست به یکدیگر به رقابت پرداختند اما هیچ کدام از ائتلاف‌ها نتوانستند ۶۱ کرسی لازم را برای تشکیل کابینه را به دست آورند.

در دور سوم انتخابات کنست اسرائیل، ائتلاف آبی سفید به رهبری بنی گانتز و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو بیش از دیگر احزاب آرا را به دست آوردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا