سرخط خبرهاسیاسی

درخواست «قیس الخزعلی» برای اعلام وضعیت فوق العاده برای مقابله با وضعیت سیاسی کنونی

«قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق ضمن مشخص‌سازی دلیل شکست مذاکرات انتخاب نامزد نخست‌وزیری، خواستار اعلام وضعیت اضطراری در کشور شد.

میدل ایست نیوز: «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق ضمن مشخص‌سازی دلیل شکست مذاکرات انتخاب نامزد نخست‌وزیری، خواستار اعلام وضعیت اضطراری در کشور شد.

الخزعلی در حساب توئیتری خود نوشت: «علیرغم مخاطراتی که کشور با آن رو به رو است و به ویژه شیوع ویروس کرونا که به عنوان اپیدمی جهانی اعلام شده است، علت عدم توافق گروه‌های سیاسی بر سر انتخاب نامزد نخست وزیری در بازه زمانی مشخص شده در قانون اساسی به تمایلات و رویکردهای متفاوت برخی از گروه‌های سیاسی باز می گردد، این امری شرم‌آور است که نشانگر عدم توجه به منافع عمومی کشور است.

به دلیل دشواری در دستیابی به نامزد نخست وزیری مورد اجماع، معتقدیم که باید با رویکرد اجماع نسبی میان گروه‌های سیاسی حرکت کنیم و الا بر این باور هستیم که در مقطع کنونی درست‌تر آن است که طبق ماده 61 قانون اساسی، رئیس جمهور و نخست وزیر برای اعلام وضعیت اضطراری، پارلمان را مورد خطاب قرار دهند، این امر می تواند اختیارات فوق العاده‌ای را به دولت کنونی دهد که از طریق آن بتواند دست به اقداماتی برای مقابله با ویروس کرونا و بحران اقتصادی که می تواند همه مردم عراق را تحت الشعاع قرار دهد، بزند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا