خبر اولسیاسی

سخنگوی نیروهای مسلح یمنی: استان الجوف کاملا آزاد شد

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانس خبری به بیان جزئیات عملیات نظامی بزرگ که منجر به آزاد‌سازی کامل استان جوف شد، پرداخت.سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانس خبری به بیان جزئیات عملیات نظامی بزرگ که منجر به آزاد‌سازی کامل استان جوف شد، پرداخت.

میدل ایست نیوز: سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانس خبری به بیان جزئیات عملیات نظامی بزرگ که منجر به آزاد‌سازی کامل استان جوف شد، پرداخت.

به گزارش شبکه المسیره، وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما با موفقیت کامل ماموریت‌های خود را به پایان رساندند، اظهار داشت: «ما توانستیم در چارچوب راهبرد نظامی جامع از مرحله دفاع وارد فاز هجومی شویم.»

یحیی سریع با اشاره به اینکه عملیات «فامکن منهم» با موفقیت کامل منجر به آزادسازی استان «الجوف» شد، عنوان کرد: «ما در هنگام اجرای عملیات٬ مناطق مسکونی را تحت نظر داشته و بر حفظ جان و مال شهروندان و نیز محافظت از امنیت و ثبات شهر الحزم تا تحویل آن به نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور متعهد بودیم و در جریان این عملیات، اسرای سعودی به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی افتادند.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که این عملیات خسارات زیادی برای دشمن به بار آورد و تا این لحظه تلفات انسانی آنها اعم از کشته، زخمی و اسیرا به بیش از 1200 تن رسیده است.‎

یحیی سریع افزود عملیات مذکور همه مناطق مسکونی الجوف را امن کرده و اوضاع در شهر« الحزم» پس از آزادسازی آن عادی شد.‎

سریع ادامه داد که دشمن سعودی با صدها مزدور که اغلب آنها در نجران و جیزان و عسیر بودند، وارد درگیری شد و هواپیماهای آن بیش از 250 حمله هوایی ترتیب دادند.‎

وی اشاره کرد که نیروهای دشمن در استان الجوف شامل یک منطقه کامل نظامی به اضافه 6 تیپ و 3 گردان متشکل از مزدوران سلفی و گروه‌های پلیس بودند.

سریع ادامه داد که نیروی هوایی ما توانست علاوه بر عملیات انهدام یک هواپیمای جنگی دشمن٬ 10 عملیات موفقیت‌آمیز علیه هواپیماهای دشمن ترتیب دهد.

وی خاطرنشان کرد که سعودی‌ها در نبرد آزادسازی الجوف ضربات دردناکی دریافت کردند٬ نیروی هوایی ما در خلال عملیات «فامکن منهم» 54 عملیات انجام داد که 33 مورد از آنها مواضع نظامی و اقتصادی سعودی را هدف گرفت.

یحیی سریع اعلام کرد که در این عملیات موشک‌های بالستیک نکال، قاصم و بدر بکار گرفته شد و عملیات نیروی هوایی ما با هدف قرار دادن مواضع حیاتی نفت و گاز سعودی٬ تلفات جانی، مالی و اقتصادی فراوانی به دشمن تحمیل کرد.

وی در پایان تاکید کرد که در این عملیات نیروهای آزاده قبایل الجوف از جمله بزرگان و شیوخ و صدها تن از فرزندان این قبایل نیز نقش آفرینی کردند و یگان‌های مهندسی و زره‌پوش ما در جریان این عملیات٬ ماموریت‌های خود را در مقابل خودروهای زرهی دشمن با موفقیت انجام دادند.

از طريق
المسیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا