اقتصادیسرخط خبرها

عربستان سعودی: نشست اضطراری «مجازی» سران گروه 20 برای بررسی شیوع ویروس کرونا هفته آینده برگزار می شود

گروه 20 می‌کوشد که با همکاری نهادهای بین‌المللی از پیامدهای سنگین شیوع این ویروس بکاهد و برسر سیاست‌هایی به توافق برسد که تأثیر آن بر اقتصاد جهان را کاهش دهد.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی که ریاست دوره‌ای گروه 20 را در سال 2020 بر عهده دارد از برگزاری نشست مجازی سران کشورهای عضو برای بررسی موضوع ویروس کرونا خبر داد.

این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به اهمیت افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با ویروس کروید 19 و نظر به ریاست دوره‌ای عربستان سعودی در سال جاری، این کشور در حال تماس با سران کشورهای گروه 20 برای برگزاری نشست اضطراری مجازی در هفته آینده با هدف یکپارچه‌سازی اقدامات در برابر این ویروس است.

این بیانیه تأکید کرده که این مسئله به بحرانی بهداشتی با تبعات گسترده انسانی و اقتصادی و اجتماعی بدل شده که رسیدگی به آن نیازمند اقدامی جمعی در سطح جهان است.

براساس این بیانیه گروه 20 می‌کوشد که با همکاری نهادهای بین‌المللی از پیامدهای سنگین شیوع این ویروس بکاهد و برسر سیاست‌هایی به توافق برسد که تأثیر آن بر اقتصاد جهان را کاهش دهد.

قرار است در این کنفرانس گزارش‌ها و پیشنهادهای وزرای دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو و مقامات عالی بهداشتی و بازرگانی و خارجه درباره چالش‌های ناشی از شیوع این ویروس بررسی شود.

منبع
ایندیپندنت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا