خبر اولسیاسی

«قیس الخزعلی» با ذکر چهار دلیل در مخالفت با انتخاب عدنان الزرفی خطاب به «برهم صالح»: مطمئن باش نامزد نخست‌وزیری‌ات موفق نخواهد شد

«قیس الخرعلی»، دبیرکل عصائب اهل حق عراق ضمن مخالفت با معرفی «عدنان الزرفی» به نامزدی نخست‌وزیری، تاکید کرد رئیس جمهوری با این اقدام وقت بیشتری را به هدر خواهد داد.

میدل ایست نیوز: «قیس الخرعلی»، دبیرکل عصائب اهل حق عراق ضمن مخالفت با معرفی «عدنان الزرفی» به نامزدی نخست‌وزیری، تاکید کرد رئیس جمهوری با این اقدام وقت بیشتری را به هدر خواهد داد.

الخزعلی در پیامی توئیتری خطاب به برهم صالح نوشت: با اقدام اخیر خود در معرفی الزرفی به نخست‌وزیری:

اولا: با رهنمودهای مرجعیت دینی که بر غیرجنجالی بودن نامزد نخست‌وزیری تاکید کرده، مخالفت کردی؛ نامزد معرفی شده از سوی شما شخصیتی جنجالی در میان مردم است چرا که بسیاری از میدان‌های اعتراضات مخالفت خود را با وی اعلام کرده اند وی همچنین از لحاظ سیاسی نیز شخصیتی جنجال‌برانگیز است زیرا بخش بزرگی از گروه‌های سیاسی شیعی ذیربط با تصدی پست نخست وزیری توسط وی مخالف هستند.

دوم: با این اقدام خود را هم زیر سوال بردی چرا که شما با دست یازیدن به این امر، صلح و ثبات داخلی را در معرض تهدید قرار خواهی داد به طوری که گروه‌های معترض و مردم مخالفت قاطع خود را با نامزد مذکور عنوان کرده اند و نمی توانند اجازه تشکیل دولت را به وی بدهند. صلح و ثبات داخلی بهانه‌ای است که شما به هنگام نقض قانون اساسی و مخالفت با نامزد سابق فراکسیون اکثریت آن را دستمایه اقدام خود قرار دادید.

سوم: شما با مطالبات تظاهرات‌کنندگان مخالفت کردید، تظاهرات‌کنندگانی که این شرط را مطرح کردند که نامزد نخست وزیری نباید شخصیت حزبی و از پیش آزموده شده باشد.

چهارم: شما با یکی از مهمترین شروط اساسی مربوط به این منصب مخالفت کردید؛ شرطی که بر متهم نبودن نامزد نخست وزیری به فساد تصریح دارد، نامزد شما به علت اتلاف و هدر دادن بیت المال و سوء استفاده از جایگاه خود از منصب استانداری برکنار شده و اکنون پرونده پر و پیمانی در هیات پاکدستی دارد.

بنا به دلایل یاد شده و علل دیگر مطمئن باشید که کسب رای اعتماد از سوی نامزد شما کار بسیار دشواری خواهد بود و این اقدام شما تنها موجب هدر رفتن زمان بیشتر خواهد شد، در حالی که ما نیازمند یافتن راهکارهای واقعی برای مقابله با خطرات و تهدیدات فوری هستیم که عراق و مردم آن در این شرایط حساس و پرمخاطره با آن دست به گریبان هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا