سرخط خبرها

«برهم صالح»: با پایبندی به توصیه های بهداشتی با کمترین تلفات چالش کرونا را پشت سر گذاریم

رئیس جمهور عراق در پیامی به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) بر ضرورت توجه به توصیه‌های بهداشتی درباره شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، در پیامی به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، امام هفتم شیعیان، بر ضرورت توجه به توصیه‌های بهداشتی درباره شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

او در این پیام که امروز (جمعه، 20 مارس) منتشر شد تأکید کرد که مسلمانان در عراق و دیگر نقاط جهان این روز را با پایبندی بیشتر بر ارزش‌هایی که امام کاظم(ع) خود را فدای آن کرد گرامی می‌دارند و افزود که فرارسیدن این روز امسال در شرایطی بوده که مردم عراق با شرایطی بسیار پیچیده و چالش‌هایی سخت مواجه‌اند.

رئیس جمهور عراق افزود که شاید پرمخاطره‌ترین چالش کنونی که جهان بدان درگیر شده ویروس کرونا است که لازم می‌آورد همه اعم از کشورها و نهادهای بین المللی و حکومت‌ها و مردم بر تلاش‌های خود برای مواجهه با آن بیفزایند.

او گفت که این تهدیدی است که همه با هم باید با مسئولیت‌پذیری فراوان تعامل کنند و افزود که ملت عراق که همواره با شجاعت و صبوری و تحمل با سربلندی چالش‌ها را پشت سر گذاشته اکنون نیز می‌تواند با پایبندی به توصیه‌های بهداشتی و عمل به قوانین وضع‌شده در این باره با کم‌ترین تلفات با بشریت در جلوگیری از شیوع این ویروس همراه شود.

از روز چهارشنبه بغداد و چند مرکز استان دیگر عراق شاهد قوانین منع آمدوشد بوده و امروز نیز به علت ممنوعیت اجتماعات مراسم سالانه شهادت امام موسی کاظم برگزار نشد.

منبع
دفتر رئیس جمهور عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا