خبر اولسیاسی

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق: هرگونه تجمع و راهپیمایی تحت هر عنوانی مطلقا ممنوع است

عبدالمهدی تأکید کرد که هرگونه تردد علنی در بغداد و چند استان دیگر ممنوع است و نیروهای امنیتی و فرماندهی ستاد مشترک موظف به اجرای این دستور است.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، تأکید کرد که هرگونه تجمع و راهپیمایی در سراسر عراق به هر علتی که باشد ممنوع است و از همه شهروندان خواست به توصیه های کمیته بحران مربوط به شیوع ویروس کرونا عمل کنند.

او در این بیانیه که امروز (جمعه، 20 مارس) منتشر شد تأکید کرد که  تیم بحران با همه توان برای حفظ وضعیت بهداشتی و سلامت شهروندان تلاش می کند و در پی صدور دستور منع آمدوشد و با توجه به اقدام برخی شهروندان در نقض این دستور تصمیمات سختگیرانه تری اعمال می شود.

عبدالمهدی تأکید کرد که هرگونه تردد علنی در بغداد و چند استان دیگر ممنوع است و نیروهای امنیتی و فرماندهی ستاد مشترک موظف به اجرای این دستور است.

او همچنین بر جریمه هر کسی که این مقررات را نقض کند تأکید کرد و افزود که هرگونه زیارت شهرها و عتبات مقدس در مدت ممنوعیت تردد ممنوع است و تحت هیچ عنوانی کسی اجازه برگزاری راهپیمایی های زیارتی یا غیر آن و هرگونه تجمع را ندارد.

پیش از ستاد بحران کرونا در عراق خواستار توجه جدی شهروندان به مصوبات و توصیه های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شد.

از روز چهارشنبه در بغداد و چند استان دیگر عراق منع آمدوشد برقرار شده است.

ستاد بحران کرونا امروز (جمعه) آمار ابتلا به این ویروس را در عراق 193 مورد اعلام کرد.

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا