سرخط خبرهاسیاسی

روزنامه «الجریدة»: آمریکا برای کودتای نظامی در عراق برنامه ریزی می کند و این را به متحدانش گفته است

یک روزنامه کویتی، امروز یکشنبه فاش کرد که آمریکا برای اجرای یک کودتای نظامی در عراق برای کنترل قدرت برنامه ریزی می کند و این موضوع را به متحدان خود در بغداد اطلاع داده است.

میدل ایست نیوز: یک روزنامه کویتی، امروز یکشنبه فاش کرد که آمریکا برای اجرای یک کودتای نظامی در عراق برای کنترل قدرت برنامه ریزی می کند و این موضوع را به متحدان خود در بغداد اطلاع داده است.

روزنامه «الجریدة» کویت امروز اشاره کرد که برخی اخبار اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد آمریکایی ها به متحدان خود در بغداد گفته اند که تکیه بر سازمان های جامعه مدنی دیگر فائده ای ندارد و بدون همراهی با نیروهای مسلح طرفدار واشنگتن موفق نخواهد شد.

این روزنامه در ادامه آورد که ترکیب سیاسی موجود در عراق، این اجازه را به آمریکایی ها نمی دهد که نخست وزیر وابسته به خود را بر سر قدرت بیاورند مگر در صورتی که کودتایی نظامی طرفدار واشنگتن برای دستیابی به قدرت اتفاق بیافتد.

الجریدة بیان کرد که ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و ابو مهدی المهندس، نائب رئیس حشد الشعبی، آغاز تحرکات آمریکا برای حمله به قدرت در عراق است.

این روزنامه اشاره کرد که مکلف شدن عدنان الزرفی توسط برهم صالح بجای عادل عبدالمهدی، با مخالفت گسترده احزاب شیعه به خصوص ائتلاف فتح رو به رو شد و ائتلاف فتح تاکید کرد که مکلف کردن عدنان الزرفی خلاف قانون اساسی است.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا