سرخط خبرهاسیاسی

عضو حزب دموکرات کردستان: کردها با هیچ یک از نامزدهای نخست وزیری، به شرط اعطای حقوق قانونی آنها اختلاف نخواهند داشت

عضو حزب دموکرات کردستان، توضیح داد که عدم اختلاف با شخصیت نخست وزیری به شرط این است که نخست وزیر جدید حقوق قانونی کردها را به آنها بدهد و به حقوق هیچ یک از مؤلفه های عراق از جمله کردها ظلم و ستم نشود.

میدل ایست نیوز: «عماد باجلان»، عضو حزب دموکرات کردستان، امروز یکشنبه، تاکید کرد که کردها با هیچ شخصیتی که برای نخست وزیری مکلف می شود اختلاف نخواهند داشت.

وی توضیح داد که عدم اختلاف با شخصیت نخست وزیری به شرط این است که نخست وزیر جدید حقوق قانونی کردها را به آنها بدهد و به حقوق هیچ یک از مؤلفه های عراق از جمله کردها ظلم و ستم نشود.

باجلان در گفت وگویی با پایگاه خبری «المعلومه»، گفت: «کردها در مساله حمایت از الزرفی یا عدم حمایت از وی در نخست وزیری در صف وحدت ملی خواهند ایستاد.»

وی در ادامه افزود: «کردها به اندازه ای که بر رسیدن به حقوق قانونی خود در دولت اصرار دارند به دستیابی به وزارتخانه های مشخصی چشم نبسته اند.»

عضو حزب دموکرات کردستان بیان کرد که کردها شروط غیرعملی در قبال نخست وزیر دولت جدید عراق با چشم پوشی از هر شخصیتی که باشد، ندارند، چرا که هر شخصیتی به ریاست دولت برسد باید حقوق قانونی کردها را به عنوان یک مؤلفه عراقی رعایت کند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا