خبر اولسیاسی

جنین پلاسخرت خطاب به مردم و مقامات عراق: برای شکست کرونا، اختلافات و منافع محدود را کنار بگذارید و با یکدیگر متحد باشید

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق، امروز پنجشنبه، طی پیامی خطاب به مردم عراق و رهبران سیاسی این کشور، عبور از اختلافات و منافع محدود را خواستار شد.

میدل ایست نیوز: «جنین هنیس پلاسخرت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق، امروز پنجشنبه، طی پیامی خطاب به مردم عراق و رهبران سیاسی این کشور، عبور از اختلافات و منافع محدود را خواستار شد.

وی در این پیام گفت: «مبالغه در حجم چالش هایی که عراق در زمان فعلی با آن مواجه هست، سخت است، بحران های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی، به علت ویروس جهانی کرونا که عراق نیز از آن در امان نبوده، شدت گرفته است، حقیقتا زمان بی سابقه ای را می گذراند.»

وی در ادامه افزود: «همانطوری که «آنتونیو گوتیرش»، دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا گفته است، این برهه بی سابقه اتخاذ تدابیر پیشگیرانه بی سابقه ای را نیز می طلبد، اولین اولویت جلوگیری فوری از انتشار ویروس کرونا است من از تلاش مستمر مقامات دولتی در تحقق این هدف قدردانی می کنم.»

پلاسخرت ادامه داد: «این جنگی برای هر شخص است، در نتیجه هیچ یک از اقدامات دولت نمی تواند بدون مشارکت فعال همه مردم موفقت آمیز باشد.»

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن اشاره به توصیه های «آیت الله سیستانی» مرجعیت عالی شیعه درعراق، مبنی بر پایبندی به  توصیه های پزشکی و عدم تجمع که موجب افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا می شود، تاکید کرد که باید از همه تجمعات ورزشی، فرهنگی، دینی و سایر تجمعات برای کنترل انتشار سریع ویروس کرونا، دوری کرد.

پلاسخرت با اشاره به اینکه، رعایت بهداشت و قرنطینه شخصی ممکن است منجر به خسارت های بسیار اقتصادی و عاطفی شود، یادآور شد که این ویروس یک ویروسی است که نه تنها مردم عراق بلکه همه بشریت با آن رو به رو شدند.

وی بیان کرد: «مردم نباید در صورت اتخاذ احتیاط های لازم برای حفاظت از خود و دیگران احساس سختی کنند، هر دختر، پسر، زن و مردی، نقشی اساسی در این جنگ دارد و همه ما باید به ایفای نقش خود افتخار کنیم، روشی که هر یک از ما در این لحظه عمل می کنیم مشخص خواهد کرد که چه زمان طول می کشد تا به زندگی عادی خود بازگردیم.»

وی با اشاره به وجود اخبار خوب در این رابطه گفت: «ما آنچه را که مفید است می دانیم، ما تدابیری را می دانیم که اگر به صورت درست و با نظم و هماهنگی و صبر رعایت شود، می توانیم کرونا را کنترل کرده و از این بحران عبور کنیم. پایبندی به توصیه ها امری اساسی برای حفاظت از خود و عزیزانتان و کل جامعه است.»

پلاسخرت اشاره کرد که ملت عراق از سختی هایی در گذشته عبور کرده اند که سبب می شود من اطمینان داشته باشم که آنها قادرند از این طوفان نیز با همبستگی و اراده عبور کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که سران سیاسی کشور میزان شدت این وضعیت را درک کنند و با یکدیگر متحد شوند، وی همچنین با اشاره به سخنان گوترش مبنی بر آتش بس فوری جهانی برای تمرکز بر مبارزه حقیقی بخاطر زندگی، اظهار کرد که حزبی گرایی و منافع محدود باید تابع مسأله بزرگ ملی و منفعت ملت عراق باشد.

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق، تاکید کرد که سازمان ملل بیش از هر وقت دیگری طی این مرحله سخت در کنار عراق خواهند ماند و سازمان جهانی بهداشت نیز علاوه بر حمایت فنی و آموزش، در این زمینه کمک خواهد کرد و کل مجموعه سازمان ملل متحد نیز در این دوره از بحران به وظیفه خود اقدام می کند.

وی در پایان گفت: «ما همانطوری که باید باشیم، در تصمیم خود برای پیروزی در جنگ علیه کرونا، متحد هستیم، در امنیت باشید، از نیروی خود محافظت کنید و به یکدیگر اهمیت بدهید، با تشکر از شما.»

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا