سرخط خبرها

جزئیاتی از توافقات «نتانیاهو» و «گانتس» درباره کابینه جدید/ «گانتس» وزیر دفاع و «اشکنازی» وزیر خارجه می شوند

قرار است بنی گانتس در دولت به ریاست نتانیاهو، وزارت دفاع و قائم‌مقام نخست‌وزیر را بر عهده باشد و «گابی اشکنازی»، رئیس حزب «حوسن یسرائل» وزارت خارجه را بر عهده بگیرد.

میدل ایست نیوز: قرار است طی چند روز آینده کابینه جدید اسرائیل که ائتلافی از دو حزب لیکود (به ریاست «بنیامین نتانیاهو») و «حوسن یسرائل» (به ریاست «بنی گانتس») و شاس و چند حزب دیگر خواهد بود تشکیل شود.

به موجب توافقات انجام‌شده میان نتانیاهو و رقیب وی بنی گانتس قرار شده که این دولت 3 سال بر سر کار باشد که ریاست آن در نیمی از این مدت برعهده نتانیاهو و در نیمه دوم بر عهده گانتس باشد.

تلویزیون رسمی اسرائیل (کان) روز جمعه خبر داد که به موجب این توافقات دولت فعلی دولت وضعیت فوق‌العاده خواهد و اصلی‌ترین مسئولیت آن مبارزه با ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن است.

این گزارش افزوده که قرار است بنی گانتس در دولت به ریاست نتانیاهو، وزارت دفاع و قائم‌مقام نخست‌وزیر را بر عهده باشد و «گابی اشکنازی»، رئیس حزب «حوسن یسرائل» وزارت خارجه را بر عهده بگیرد.

همچنین قرار است یسرائیل کاتس، وزیر خارجه فعلی اسرائیل، به وزارت دارایی منصوب شود و «آریه ادرعی» در مقام وزیر کشور بماند. «نفتالی بنت»، وزیر دفاع فعلی نیز به وزارت آموزش خواهد رفت.

براساس این گزارش گابی اشکنازی نقض اصلی را در به نتیجه رسیدن مذاکرات نتانیاهو و گانتس داشته است.

همزمان کانال 12 اسرائیل خبر داد که نتانیاهو پس از پایان دوره نخست‌وزیری‌اش سودای رقابت بر سر مقام ریاست جمهوری اسرائیل را در سر دارد، چون تا آن زمان دوره ریاست جمهوری رئیس جمهور فعلی به انتها می‌رسد.

این کانال افزوده که هدف اصلی نتانیاهو آن است که در دوره هفت ساله ریاست جمهوری از مصونیت قضایی برخوردار بماند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا